Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Vecka 7 Dag 6

Av Louise - 29 mars 2010 13:38


Idag går det i ett. Har jobbat fm och skall jobba kvällen. Glad att jag har färdig mat till sonen i kylen så jag inte behöver stressa med det. Senast jag jobbade ute kom jag ju upp i 22000 steg så det känns bra att veta att även denna dag är räddad. Jag har nu 8000 steg så detta är väldigt nyttigt för mig Primärt --> jobb-tjänar pengar sekundärt --> jobb-motion. Lite tråkigt att jag inte får mysa med knodd ikväll. Men som ansvarsfull familjeförsörjare är det bara att ta i och köra. Glad att jag får timmar. Har varit lite klent med det i förra veckan.


Som det ser ut just nu är jag någorlunda med i matchen om -12 kg som jag har med Sussie...enligt mitt hemmadiagram så har jag gått ner 3.8 kg sedan senaste coachmötet, det är 0,2 kg för lite för att hålla i vadet men inget är omöjligt. Jag skall enligt matchen om -12 kg ha gått ner 8 kg till den 13/4 då jag träffar min coach nästa gång. Jag tror jag kan få spö men vill ha något att sikta på, ni vet keep your eyes on the prize. Går det inte så går det inte, men jag har gjort mitt yttersta. Det är skillnad.


Har dessvärre lyckats sabba mina brallor idag, min bästa byxor. En reva har gått upp efter alla knöböjningar gällande ex påtagning av stödstrumpor, det blir några under en dag. Och byxorna är i sådant tyg som inte går att lappa. Stretchiga cargobyxor från Lindex. Älskar sorten, har köppt flera par och slitit ut. De håller inte så länge i arbetet som vårdbiträde men är underbara att ha på sig. Nu måste jag köpa nya. Det saknas fortfarande några cm i midjan för att komma i mina stretchjeans i storlek 46. Det får bli situpps innan nattning. Kanske hjälper. Jag har även fått erbjudande om sommarjobb på ett behandlingshem. Är lite tveksam trots att det är goda nyheter. Jag får även svar om det andra jobbet i denna vecka. Undrar hur länge jag kan vänta.


Dagens mat till familjen blir en repris på gårdagens stek

 

Själv har jag ett lager av cranberry/musli i skåpet som jag lever på. Kan gå åt när jag la hälften av mina sista slantar på ett par Asics detta för en spottsyvel av vad de är värda. Bra affär. Kommer med post i denna vecka. Nice. Jag är inte säker på att de är för utomhusbruk men för den summa jag gav så gör det inte så mycket. Huvudsaken är att de är sköna att gå i, tror de är för aerobics. Vad tror ni?


Nu ska jag läsa vad ni andra uppdaterat sedan förbereda mattallrik till knodd att värma. Sedan gå och jobba. Kommer kika in i kväll. OM jag inte stupar i säng.

 
 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

29 mars 2010 19:37

Jag tror skorna funkar bra utomhus. Fick idag reda på att skor som säljs ut ofta är förra årets skor och att de inte håller lika länge som årets skor. De tar slut redan efter halva beräknade tiden för att de är gamla. Gummit eller vad det nu är åldras fast de inte är använda. Knepigt men köper man dom för under halva priset så är det ju värt.
Jag blir slut av att bara läsa hur mycket du hinner med.
Bra jobbat och du är verkligen en förebild. Fick idag reda på att den 7:e ska jag och tre andra grabbar bli intervjuvade för en artikel i, jag tror, Linköpingsposten. Det ska bli kul.
Ha det gott :)

http://nylopare.blogspot.com

 
Sussie

Sussie

29 mars 2010 20:41

Det är klart att vi fixar -12!

Trist med byxorna. Men det är ju kul att få köpa nytt också.

Hoppas din jobbkväll har varit bra!

http://itrimsussie.blogspot.com

 
Louise

Louise

30 mars 2010 00:04

Jag köpte dem på tradera och gav drygt 200 spänn, så jag räknar inte med att de håller så länge som ett par nya för 1300 kr. Jag är inte så knusslig. Men Peter, du är ju gammal brevbärare. Jag tror nog att du gjort några mil du med ;0) Blir jätteglad för komplimangen om förebild. Sträcker på mig. :0)

Sussie, byxorna limmades ihop med textillim, de höll ikväll. Kanske kan klara mig ett tag till. Kanske håller de ihop tills jag får igen mina jeans. ;0) vi skall fixa -12 kg, det gör vi. Nu kör vi hårt. \m/

http://itrim69.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards