Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Louise - 14 mars 2010 15:23

 Och i så fall hur mycket?


 


Har köpt hem ett 6-pack ;0)


Det är ju bara 1 kcal/burk så det borde ju inte vara någon fara.


Gott var det i alla fall. :0)


Av Louise - 14 mars 2010 11:59


Jag känner mig rätt slapp idag igen. Harmonisk, lugn, mätt (just nu) men det är klart att skulle någon ringa och fråga om jag ville hitt på nått så skulle det vara välkommet. Ska gå promenaden ner till stan och tillbaka ca 7000 steg, skall inhandla nya barer på itrim. Det skall städas lite hemma oxå. Min väninna med hunden har åkt ut på landet över helgen så jag saknar våra promenader och min vän såklart. Men det kan nog finnas någon annan jag kan släpa med. Sonen tog jag ju med igår, men det är liksom under hot och en hel del bråk. Men han behöver komma ut lite. Han är i den åldern då datorn styr hela hans liv...jag undrar var han fått det från   


Och jag börjar märka att jag kan börja plocka ut kläder ur garderoben som jag tidigare inte kunnat ha. Som min långa kappa i ull, den är snäv, i storlek 48. Jag kan knäppa den men känner mig lite korvig. Får vara tunnklädd under.

Men min andra jacka 48/50 börjar bli stor  nu. Jag fryser nästan av att ha den på då kallluft kommer in nerifrån. Jag har även börjat prova mina jeans. SNART går det, snart kan jag knäppa dem. Bara 10 cm till.   


Ha en fin dag. Snart är det vår.


 

Av Louise - 14 mars 2010 10:48




Slow morning. Vaknade relativt tidigt men har sedan legat kvar i sängen. Har laptoppen på sängbordet och tittar på serier jag missat. Idag blev det Greys anatomy, men jag kikar även på Sprtacus: blood and sand. Detta är ett moment jag egentligen plockat bort från mitt liv men senaste dagarna har jag släpat in lappen i sovrummet igen. Men jag lägger mig tidigare.


Det blev frukost i sängen. En måltidsbar, cranberry musli. Nu sitter jag och njuter av doften från couscous chili sin carn som mognar i micron. Det luktar gott och ser ut som om det vore gott. Lite som kryddig tomat/köttfärssoppa.


Smaksensationen uteblev. Ok och kanske bra till utfyllnad. Men jag äter hellre en bar.


Jag porrsurfar en hel del på tasteline. Har en itrim69 profil även där. Här är några favoriter.


http://www.tasteline.com/Recept/Kottfarsbiffar_med_gronsakspure


 


http://www.tasteline.com/Recept/Grillad_lax_med_mango__lime__chili_och_koriander


 


Dessa skall testas. Jag tror det är viktigt att i denna beteendeförändring börja se över sina vanor. Försöka hitta andra. Majonäs och grädde kanske inte kan användas som jag tidigare gjort. Jag behöver lära om för att göra rätt. Och något jag även skall bli bättre på är soppor. Det gör jag allt för sällan. Har oftast kännt att det inte är riktig mat. Men med en fräsh sallad


http://www.tasteline.com/Recept/Lattlagad_kottfarssoppa


   


http://www.tasteline.com/Recept/Currydoftande_Kottfarssoppa


   


Det skulle kunna funka med vissa förändringar i recepten.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards