Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Louise - 27 mars 2010 22:14

...det bidde en powerwalk. 22386 steg avslutade vi kvällen med. Nu kan jag gå och sova. Att vara ute och gå i mörkret, ensam är kanske lite dumt. Kanske ännu dummare är det att springa i serpentin över kyrkogården för att komma upp i stegen.

 


Sepultura - Metamorphosis


Nu ställer jag om klockan till sommartid och går och sover.

Av Louise - 27 mars 2010 19:14

Idag har jag tagit det väldigt lugnt. Jobbade som sagt lite på förmiddagen och var en sväng till gamla Linköping. Inga powerwalks eller någon form av träning. Jobbar mest på att få igång tonnåringen. Man ser vad man skapat och förfäras.


Stegen idag har inte gått i taket men 16000 nånstans ligger det på. Har inte riktigt bestämt mig för om jag skall ta en sväng lite senare så att jag kommer upp i 20 eller ej, det är ju ingen större ansträngning. Det är ju väldigt bra för psyket och inte bara fysiken. Tror även att man sover gott. Lite musik i lurarna och ett lugnt tempo kan vara riktigt skönt innan läggdags.

Dagens mat för familjen blev tacos. Denna vad jag tycker ganska snälla måltid uppnår ändå otroliga 1000 kcal (2 bröd 400 kcal, 250 g nätfärs 10% 400 kcal, 0,7 dl gräddfil 100 kcal, kryddan hela 70 kcal för en halv påse) Det trodde jag nog inte. Det blir tacofärs med sallad till mig då. Ja det är bra att veta. Har även gjort en stek. Blir morgondagens mat till sonen när jag jobbar. 

 




Och...jag vet inte hur mycket ni andra märkte/märker av detta. Men min mage...är rutten...   


Och jo..jag fick höra att min powerwalk träning föranledde associationer till denne filur...underbar film förresten, känns helt ok...no fence taken   


Av Louise - 27 mars 2010 15:25

Har jobbat ett minipass på FM, men det är så man får in en fot. Fick sedan ett samtal från min vän C som påminnde mig om att det var påskmarknad i Gamla Linköping. Jag gick hem till henne och plockade upp henne och hennes vän och hunden Z. Tog en promenad genom den härliga vallaskogen så tacksam för den.


   

 


Får ursäkta den dåliga bildkvalitén men det är bilder tagna med mobilen, för kameran låg kvar hemma. Så klart.


Jag handlade hembakt bröd, strumpor, en liten lykta för värmeljus och naturligtvis ett påskägg som jag fyllt med sonfavriter från chokladboden.     



   


Om ni inte kännner till Gamla Linköping så finns denna filmen. Lite fånig kanske men om intresset finns så..

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards