Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Louise - 26 mars 2010 18:18

Idag gick jag vilse, väldigt mycket vilse. Superwoman orkar hur länge som helst. Jag började gå långsamt och det var varmt ute så hooden åkte av illa kvickt. SKöönt, men varmt. Runt slestadsrondellen börjar jag riktigt komma i form och gasar på ordentligt.  Dagens lilla snurr   Brukar ta av efter teknikringen och gå universitetsvägen hem och ev runda ryd men idag var jag modig, och benen skulle bära mig hur långt som helst...I am superwoman...så jag fortsätter mot Malmslätt i en rasande fart. Kommer till Kärna och möter där en trevlig dam som pekar ut vägen åt mig. Jag går ner mot Kärna kyrka, där träffar jag en kyrkvaktmästare som pekar ut att jag skall gå genom Kärna mosse . Det var alldeles underbart att traska igenom den härliga skogen. Jag måste, jag måste lära mig att ta med kameran när jag utforskar Linköping så noggrant.


   


Det var så fint, och tydligen så är det ett naturreservat. Dit skall jag åka igen och gå igenom lite mer noggrant framåt våren. Nåväl jag går igenom Kärna mosse och kommer ut vid en väg...detta var tydligen Malmslättsvägen, men det visste ju inte jag. Var sjutton skulle jag gå nu då?  Jag såg en tunnel som jag inte såg var den ledde. Och ärligt jag visste inte ens i vilken riktning jag skulle gå för att ta mig hem. Jag fortsatte uppåt mot Wärö gård, dit måste jag också ta mig någon dag. Gårdsbutiker är alltid trevligt. Jag hittade några hästtjejer som kunde tala om var det gick snett. Detta är den lilla knorren på kartan, för nu fick jag gå tillbaka till tunneln under vägen. Jag är fortfarande pigg och har ork kvar. Jag har nu gått runt 16000 steg eller mer. Jag går igenom tunneln och under järnvägen som jag fick det förklarat.


Nu kommer det lite kluriga, för att gå längs järnvägen var ju inte alldeles enkelt. Och jag lyckades så klart trampa ner mig i en snötäckt djup pöl och blötte ner skon. Nu blir det riktigt terräng, och humöret sjunker. Till slut hittar jag ut från kalhygget och skogen och de leriga åkrarna och ser en fotbollsplan i fjärran...civilisation...yes. Jag kommer ut på en väg och efter ett par meter möter jag Hangaren vilken lättnad. Nu vet jag äntligen var jag är. Har varit inne i Hangaren en gång och klättrat på deras klättervägg. Det skall jag definitivt göra om igen LKK kostar en femtiolapp och är go träning. Och jag kan ta med sonen och morfar.


När jag kommer till ryds centrum så är jag rätt slut. Handlar ryggsäcken full som planerat och börjar sedan den minst sagt jobbiga sista sträckan, känner mig sargad hungrig och jättetrött.   Och inte var det kul att gå vilse   , även om jag hittade en massa skatter på vägen. Nu blir det tvsoffan resten av kvällen och jag tänker inte gå många fler steg. Jag skall lägga mig rakt över massagebollen en stund för ryggen känns.


Dagens snurr och virrvarr slutade på 26628 steg...vilket är rekord igen...det var dock inte meningen.


Ha en underbar fredagskväll där ute i etern   

Av Louise - 26 mars 2010 13:03

 Nu står jag med på första sidan på stegklubben sida...jag är veckans 5e mest flitiga prommenerare.    Fick direkt lite mer puls och kände walkingodjuret i mig vakna. Nu jäklar....och ännu bättre, jag är nr 2 om jag väljer bort funktionen med omvandlad aktivitet. Ha ha ha ha ha ha he he he hi hi hi   


Bye bye...nu flyger jag ut ur boet och ut i solen   


http://open.spotify.com/track/6BLpO1HyXTVHlv0fTT3mme


 


Vi är så fantastisk bra

vi är bäst

glöm inte det tjejer och killar

nu kämpar vi lite till

Av Louise - 26 mars 2010 11:39


Idag är det lite segt. Har kramp i stortån och händerna gör ont. Har en envis spricka mellan tummen och pekfingret som inte vill gå ihop fort nog. Kan liksom inte räta ut handen ordentligt vilket kan bli ett problem när man skall ta i hand, jag spricker. Är kontakt allergisk och har varit så i större delen av mitt liv. Det blev dock akut 2006. Blev sittandes i dryga året med en obrukbar fot och två obrukbara händer. En fruktansvärd tid. Nu är jag mycket mycket bättre, får dessa små reaktioner men ibland glömmer man bort hur det en gång var.


Jag får inte komma i hontakt med gummi, PPD och Tiuram, men det är svårt att veta vad som är vad. PPD är det som är vanligt förekommande i bildäck och liknande. Men även eccos skosulor är i en viss utsträckning tillverkade i återvunna bildäck. Det var där det hela började. En sko där tån kom i direkt kontakt med gummit. Nu kan jag faktiskt ha vanliga strumpor igen, det kunde jag inte under en period. Tror att huden blivit aningen mer tollerant. Sedan har jag en hel rad andra allergier som konserveringsmedel formaldehyd, nickel, perubalsam, parfym och vissa färgämnen. Jag tål inte vissa ämnen i vissa färger. Jag måste passa mig för gula, röda, blå kläder... helt hysteriskt. Alltså får jag leva väldigt naturellt eller som sonen sa när han var liten "mitt i naturen" men det passar min livsstil så det är ok. Jag kan tycka att det är tråkigt att inte kunna sminka sig eller köpa hudcremer som luktar gott. Jag kan avslöja att jag gör det ändå ibland, och betalar priset för det. En sminkning ger dagen efter puffy red eyes och blåsor i huden. Färga håret gör jag mot min läkares ordination.


Jag sitter nu här och laddar för en promenad. Det går lite trögt innan jag kommit ut och iväg. Men vet att det belönar sig. Första kilometrarna kan kännas lite jobbigt och som om det aldrig tar slut, men sedan kommer jag in i andra andningen och då går jag oftast en bit till, och en bit till...fortsätter att utöka rundan. Men idag har jag inga planer på att slå rekord. Idag känns som en soft och skön dag. En god runda räcker gott. Kroppen behöver ju även lite vila. Skall ladda upp apotekt med resorb (det skall väll inte vara någon fara med det, eller?) handla lite någonstans, gärna en bit bort. Tar alltid, eller väldigt ofta ryggsäcken med mig. Bra att lägga jackan i om det blir för varmt och ev att ha en flaska i. Nu springer jag faktiskt i bara en långärmad och en huvtröja ovanpå det. Det är lagom har jag märkt. Fryser lite i början men det motiverar bara till att öka takten och jobba upp en värme i kroppen.


Dagens mat kommer att bli en stek. Var så billigt på priso att jag köpte flera stycken. Bra mat också. Även fläskfilé är ju riktigt bra mat och väldigt ofta är det en kampanjvara. Då handlar jag på mig många.

Precis som jag nu gjort gällande

cranberry/musli...det blev 10 paket till igår 


Jag tror att jag får rätt i att sätta ett lägre delmål gällande vikten, 86.8 skall jag väga den 13/4 enligt nya delmålet. Jag gick ner 3 kg på två veckor (mellan grupp 3 och 4) så jag kommer att få kämpa för att gå ner 7 kg till den 13e som vi bestämt om det inte börjar hända grejer. 8 kg tror jag inte jag klarar.  Men det gör inte så mycket. Huvudsaken är att det går nedåt och att jag ökar FFM och TBW och att fettprocenten går nedåt. Och 1,5 kg/vecka är fortfarande väldigt bra. Min predicted weight har ju även den gått upp i samband med ökad muskelmassa. Muskler gillar jag så som jag tidigare sagt, vikten är bara ett nummer. Kroppens mående kommer först.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards