Direktlänk till inlägg 26 mars 2010

Vecka 7 Dag 3

Av Louise - 26 mars 2010 11:39


Idag är det lite segt. Har kramp i stortån och händerna gör ont. Har en envis spricka mellan tummen och pekfingret som inte vill gå ihop fort nog. Kan liksom inte räta ut handen ordentligt vilket kan bli ett problem när man skall ta i hand, jag spricker. Är kontakt allergisk och har varit så i större delen av mitt liv. Det blev dock akut 2006. Blev sittandes i dryga året med en obrukbar fot och två obrukbara händer. En fruktansvärd tid. Nu är jag mycket mycket bättre, får dessa små reaktioner men ibland glömmer man bort hur det en gång var.


Jag får inte komma i hontakt med gummi, PPD och Tiuram, men det är svårt att veta vad som är vad. PPD är det som är vanligt förekommande i bildäck och liknande. Men även eccos skosulor är i en viss utsträckning tillverkade i återvunna bildäck. Det var där det hela började. En sko där tån kom i direkt kontakt med gummit. Nu kan jag faktiskt ha vanliga strumpor igen, det kunde jag inte under en period. Tror att huden blivit aningen mer tollerant. Sedan har jag en hel rad andra allergier som konserveringsmedel formaldehyd, nickel, perubalsam, parfym och vissa färgämnen. Jag tål inte vissa ämnen i vissa färger. Jag måste passa mig för gula, röda, blå kläder... helt hysteriskt. Alltså får jag leva väldigt naturellt eller som sonen sa när han var liten "mitt i naturen" men det passar min livsstil så det är ok. Jag kan tycka att det är tråkigt att inte kunna sminka sig eller köpa hudcremer som luktar gott. Jag kan avslöja att jag gör det ändå ibland, och betalar priset för det. En sminkning ger dagen efter puffy red eyes och blåsor i huden. Färga håret gör jag mot min läkares ordination.


Jag sitter nu här och laddar för en promenad. Det går lite trögt innan jag kommit ut och iväg. Men vet att det belönar sig. Första kilometrarna kan kännas lite jobbigt och som om det aldrig tar slut, men sedan kommer jag in i andra andningen och då går jag oftast en bit till, och en bit till...fortsätter att utöka rundan. Men idag har jag inga planer på att slå rekord. Idag känns som en soft och skön dag. En god runda räcker gott. Kroppen behöver ju även lite vila. Skall ladda upp apotekt med resorb (det skall väll inte vara någon fara med det, eller?) handla lite någonstans, gärna en bit bort. Tar alltid, eller väldigt ofta ryggsäcken med mig. Bra att lägga jackan i om det blir för varmt och ev att ha en flaska i. Nu springer jag faktiskt i bara en långärmad och en huvtröja ovanpå det. Det är lagom har jag märkt. Fryser lite i början men det motiverar bara till att öka takten och jobba upp en värme i kroppen.


Dagens mat kommer att bli en stek. Var så billigt på priso att jag köpte flera stycken. Bra mat också. Även fläskfilé är ju riktigt bra mat och väldigt ofta är det en kampanjvara. Då handlar jag på mig många.

Precis som jag nu gjort gällande

cranberry/musli...det blev 10 paket till igår 


Jag tror att jag får rätt i att sätta ett lägre delmål gällande vikten, 86.8 skall jag väga den 13/4 enligt nya delmålet. Jag gick ner 3 kg på två veckor (mellan grupp 3 och 4) så jag kommer att få kämpa för att gå ner 7 kg till den 13e som vi bestämt om det inte börjar hända grejer. 8 kg tror jag inte jag klarar.  Men det gör inte så mycket. Huvudsaken är att det går nedåt och att jag ökar FFM och TBW och att fettprocenten går nedåt. Och 1,5 kg/vecka är fortfarande väldigt bra. Min predicted weight har ju även den gått upp i samband med ökad muskelmassa. Muskler gillar jag så som jag tidigare sagt, vikten är bara ett nummer. Kroppens mående kommer först.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards