Alla inlägg den 31 mars 2010

Av Louise - 31 mars 2010 21:34

Känns lite bättre i kroppen faktiskt.Stegen slutar idag på 21246 steg. Jag gick en sväng till hemköp och inhandlade en Naturdiet Plus Mealbar Dark Chokolate 200 kcal, jag jämförde först bådas innehåll och tycker att de är väldigt lika. Det är att fuska så jag är inte helt nöjd med mig själv i detta, känner mig otrogen som Mumlan pratade om, men jag ville veta what all the fuzz was about och oj, den var god.



Jag vill ej rekomendera den då den inte följer programet, och jag ska inte fuska. Men den var ruggigt god. Men den kommer med dåligt samvete.  


Men var tog det vackra vädret vägen? Jag hoppas det kommer tillbaka snart. Jag behöver energin solen ger mig. Särskilt när mina nya asics kommer. :0)


Nu tillbaka till Trueblood.   


Natti natti

Av Louise - 31 mars 2010 18:21


Future of men?


Av Louise - 31 mars 2010 16:19

Idag har det varit tokstressigt på jobbet. Rörigt och fel i scheman och ingen tid för lunchrast. En kollega var idag nära gråt för att hon upplevde sådan stress på jobbet. Jag förstår henne, vårdbiträden får jobba väldigt hårt. Men i slutet av dagen har jag fått lära mig hur man lägger in gurka. Det ni, det har jag aldrig gjort tidigare.


En hel gurka, skalas och hyvlas. Häll på 0.5-1 tsk salt, 4 msk ättika och en halv dl socker. Klipp persilja fint över och blanda och smaka av. Busenkelt. Det är sådana stunder som denna som räddar hela min arbetsdag.


Sedan vet gummorna hur en sten skall dras     har fått höra att jag ser så ung ut, inte kan jag vara 35 år och ha en son på 14 år. Och inte behöver väl du gå ner i vikt som är så smal. I    my old people.  Men jag är lite rädd att de ger komplimanger för att få mer hjälp, skapa relationer för att det ger fördelar eller för att jag bara skall stanna en liten stund till. Låter det hårt? Det är inte menat att låta hårt men det är något jag funderar över. Att bli gammal och att förlora sina tidigare förmågor. Det går inte att beskriva hur hårt det tar på människor. Eller när de förlorar sin partner. Det är inte konstigt att äldre människor följer varandra tätt även mot slutet.


Dagens steg är uppe i blygsamma 13532 steg. Jag skall ta det lugnt en stund, dricka kaffe, börja med mat till knodden. Blir nog panerad fisk idag, med kokt potatis och nån kall sås på gräddfil. Sedan blir det nog en powerwalk så att jag får sträcka på kroppen. Alla tunga lyft idag känns i ryggen.


spotify:track:6XEysbcEkaYEPo6BgEPkMI


Kram på er alla kämpar, ha en fin kväll.   


 




Av Louise - 31 mars 2010 06:58

Ska jobba så sitter här i sista minut. Tur det är nära.


Vädret ser inte lika strålande ut idag. Hoppas det blir bättre framåt dagen. Har inte tittat efter någon väderprognos. Spelar inte så stor roll för mig då jag jobbar inne idag. Då är det nästan plågsamt med sol. För då vill jag ju göra den sällskap, ute. Men jag är glad att jag har jobb.


Nu hinner jag inte skriva mer. Jag måste gå nu.


Studentitrim, det var ett program på svt play om matmissbruk nyligen. Vet inte säkert hur pass vetenskapligt anknytet grunden var men med tanke på dina funderingar. Jag har en länk nånstans men hinner inte nu.


Alla ni andra, ha en fin dag. Vi ses i kväll.

LCD

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards