Alla inlägg den 3 mars 2010

Av Louise - 3 mars 2010 12:48


Produkter jag testat och betygsatt


VLCD shake

choklad                                                

skogsbär                                                      


VLCD soppor

kyckling                                                

potatis purjo                                           

morot ingefära                                   avstår provsmak

gröt äpple/kanel                                   


LCD smoothies

orange/mango                                                

choklad                                           
*går an men för söt*

cappuccino                                         *äckelsöt*

strawberry/lime                                        *lite för sur för mig*


LCD måltidsbarer

choklad                                                     *klen chokladsmak*

müsli/cranberry                                           *supergo*                 hade varit 5 stjärnor om det varit mörk choklad istället för vit


LCD Hot Meal

Chili sin Carne                                               

Cous Cous Provencal                                      


Balance bar

raspberry chococrisp                                         

dark chocolate



har lite för mycket tid till hands   

Av Louise - 3 mars 2010 11:59


Det lönar sig ibland att vara dotter till min mamma. Jag tror jag snart har Östergötlands största tupperwaresortiment.


Senast i samlingen är denna (inte exakt den men samma serie)


 


Jag tog ur fläskfilén ur förpackningen, sköljde den och med händerna gnodde jag in en marinad på olja, en matsked sweet chili, soya, salt och peppar. Hackade upp lite chunky (grova) bitar av lök, paprika och potatis. In i ugnen 175 °C. Tog ut den när det började lukta gott. Nu kan jag ju inte smaka själv, men det var så mört och fint och det fick tummen upp av sonen. Ett bra alternativ till att steka köttet tänker jag.


Fick även den större varianten som är kanon till lasagne eller som i detta fall. Köttfärspaj. Den inte så nyttiga men ack så goda. Formen kommer med lock och den går att frysa.


   

Av Louise - 3 mars 2010 11:08


Där har vi Zumban...detta är tufft men roligt....särskilt barnen skrattar   


http://v.youku.com/v_show/id_XOTMxNzQ3MDg=.html


http://v.youku.com/v_show/id_XOTMyMjE1OTY=.html


http://v.youku.com/v_show/id_XMTA1NDI2MzEy.html


http://v.youku.com/v_show/id_XOTI2NTY4NjQ=.html


Av Louise - 3 mars 2010 07:46

Idag är det andra dagen på LCD och totalt 23e dagen på itrim.


Idag för första gången pekar vågen upp. Det är mini upp så det är ingen fara. Men vill ha det noterat för vidare dokumentering.


Den där müsli/cranberry baren minns vi med god aptit. Den var trevlig. Det blir en till frukost idag. Mumma.


Resten av dagen innebär en prommenad ner till stadens arbetsförmedling, träning på itrim, kanske en promenad med väninnan och hunden. Borde nog se över en tvättid.

Jag behöver nog ett jobb nu.



Jobbfronten

Trodde jag fått ett jobb. Fick ett lönebud, accepterade budet och sedan är det tyst från arbetsgivaren. Har skrivit och frågat när de vill att jag skall börja men det fortsätter att vara tyst. Fy så dåligt.    Kanske rent av skall vara tacksam.

LCD

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards