Alla inlägg den 17 mars 2010

Av Louise - 17 mars 2010 22:12

Hade jag råd hade jag löst ytterligare ett gymkort. Jag har varit en duktig tränare och gillar fria vikter - cablecross, hyperextensions, flyes - saknar sånt och önskar att itrim kunde ha ett samarbete med ex korpen. Motionen får jag genom promenader och framöver något som är ett nytt mål att uppnå, börja springa. Och att återuppta kampsporten. Det är några riktigt stora mål jag har. Löpningen ligger närmare än kampsporten, men det är som sagt bra att ha mål att önska uppnå. Eller hur!



Det bästa med mig själv just nu är att jag vill så mycket. Det är en god drivkraft. Och åter igen så uppskattar jag verkligen detta med den snabba viktminskningen, som rönen förutspår så fungerar det motiverande. Jag vill ju bara lägga fetman bakom mig och leva resten av mitt liv så som jag vill leva det. Aktivt.


God natt och sov gott.   



Av Louise - 17 mars 2010 18:42


Torsk i ugn på bädd av grönsaker, gratinerade i en franska örter (mejram, basilika, timjan och kyndel) kryddad sås på mini creme fraische och mini grädde. Körsbärstomater och ett litet täcke ost på. Till detta lite sallad och kokt potatis. Inte den magraste fisken men med ett flertal bättre val änn vad jag tidigare valt att använda mig av.


 

     


Men inget till mig..

Av Louise - 17 mars 2010 09:41


Ny vecka. Ny start. Ny dag. Nya möjligheter.


Nu är jag nästan i mitten av snabbt och har bara nästan lika lång tid kvar som jag kört redan. Detta är piece of cake. 13 kilo av min kropp är borta   och det fortsätter i stadig takt åt rätt håll. Från 106.9 till 93.8 på 35 dagar.


Har fortfarande inte hittat min stegräknare. Det gillar jag inte. Jag vet att jag satt här innan jag skulle gå ner på stan och tänkte att jag inte skall glömma att ta på den innan jag går. Sen att jag inte hittade den. Så den är inte tappad utanför bostaden. Har köpt ett par nya på tradera för jag tycker verkligen att det är ett bra verktyg för att hålla koll på hur mycket jag rört mig. Jag kan visserligen uppskatta på en höft men föredrar ett instrument. Den jag använder nu klickar högljutt.   


Nu är även jag inne på att snön skall bort. Jag har inte drabbats så hårt av snön då jag bor i lägenhet och nära centrum. Men jag vill komma ut i spåren och i skogen. Blev lite triggad av min coach att börja jogga. Sedan håller jag lite koll på Nybörjarlöparen http://www.bloglovin.com/m/1465994/79000877/a/0 och blir lite inspirerad även där.



Om man börjar försiktigt och ökar långsamt. Det ser ju faktiskt skönt ut.







Stavar, det vill jag inte. Jag vet att det är jättenyttigt men jag kan bara inte...eller?  Har sett att det finns även stavar med stegräknare och pulsmätare.


Måste nog investera i ett par riktigt bra skor framöver.



Missa heller inte denna artikel om löpteknik av ett detaljfreak likt mig själv   http://gullfot.blogspot.com/2008/05/lpteknik.html


och även denna


http://www.williamsichel.co.uk/documents/Running_Fast_and_Injury_Free.pdf

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards