Direktlänk till inlägg 17 mars 2010

Vecka 6 Dag 1

Av Louise - 17 mars 2010 09:41


Ny vecka. Ny start. Ny dag. Nya möjligheter.


Nu är jag nästan i mitten av snabbt och har bara nästan lika lång tid kvar som jag kört redan. Detta är piece of cake. 13 kilo av min kropp är borta   och det fortsätter i stadig takt åt rätt håll. Från 106.9 till 93.8 på 35 dagar.


Har fortfarande inte hittat min stegräknare. Det gillar jag inte. Jag vet att jag satt här innan jag skulle gå ner på stan och tänkte att jag inte skall glömma att ta på den innan jag går. Sen att jag inte hittade den. Så den är inte tappad utanför bostaden. Har köpt ett par nya på tradera för jag tycker verkligen att det är ett bra verktyg för att hålla koll på hur mycket jag rört mig. Jag kan visserligen uppskatta på en höft men föredrar ett instrument. Den jag använder nu klickar högljutt.   


Nu är även jag inne på att snön skall bort. Jag har inte drabbats så hårt av snön då jag bor i lägenhet och nära centrum. Men jag vill komma ut i spåren och i skogen. Blev lite triggad av min coach att börja jogga. Sedan håller jag lite koll på Nybörjarlöparen http://www.bloglovin.com/m/1465994/79000877/a/0 och blir lite inspirerad även där.



Om man börjar försiktigt och ökar långsamt. Det ser ju faktiskt skönt ut.







Stavar, det vill jag inte. Jag vet att det är jättenyttigt men jag kan bara inte...eller?  Har sett att det finns även stavar med stegräknare och pulsmätare.


Måste nog investera i ett par riktigt bra skor framöver.



Missa heller inte denna artikel om löpteknik av ett detaljfreak likt mig själv   http://gullfot.blogspot.com/2008/05/lpteknik.html


och även denna


http://www.williamsichel.co.uk/documents/Running_Fast_and_Injury_Free.pdf

 
 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

17 mars 2010 21:11

Hej Louise. Jag hittade hit av en slump. Grattis till din minskade vikt. Det är kul när det går så bra.
Kul att du vill börja springa också. Efter mina veckor på snabbt började jag träna lite mer. Jag började gå snabba promenader och så något pass i veckan på Friskis. Det var ett enormt stort steg för mig. Mina promenader till skön dancemusik gjorde att jag fick ett bra tempo i stegen och jag var svett när jag kom tillbaka från promenaderna. På helgerna gick jag riktigt långt.
En dag upptäckte jag att det inte gav så mycket längre och då började jag springa.
Att löpa är ingen matrialsport men kan lika gärna vara det. Jag köpte snabbt en pulsklocka som sedemera blev en till med gps i. Nya skor och löparbyxor. Nya träningskläder varje månad och behoven är outtömliga om man vill.
Samtidigt räcker det med ett par bra skor och en sliten t-shirt.
Hoppas du hittar mer inspiration hos mig och välkommen tillbaka.
Heja dig.

http://nylopare.blogspot.com

 
Louise

Louise

17 mars 2010 22:12

Hej Vad kul att slumpen förde dig till mig. :0)

Vi blev rekommenderade att titta in hos dig av vår coach (J) för att få inspiration. Men då var det din tidigare blogg http://tioveckormeditrim.blogspot.com/

Jag är impad och taggad. Det är bra att ha något att jämföra sig med, och då är din blogg och Mumlans blogg http://itrim.bloggagratis.se/
mycket bra för oss newbees. Tack för det. :0)

Jag är nog inte märkesfixerad men har börjat lära mig skillnaderna mellan olika skor och vad de kan göra för mig. Jag skulle verkligen vilja ha de skor som ultraschmultra rekomenderar på
http://gullfot.blogspot.com/2008/10/jag-r-kr.html

tänkte att de kan bli en present till mig själv när jag kommit ner till målvikt. De kostar en slant.

Jag är nog inte riktigt där ännu, att börja springa då. Jag får nog tappa lite mer vikt först. Som du kanske, börja efter snabb Och förhoppningsvis tagit bort kanske 7 kg till. Jag har varit där en gång, den där känslan du beskriver, att en dag kändes det som om det inte räckte till att gå fort utan jag ville verkligen springa. Men jag kommer tillbaka dit.

Ser jag dig på itrim skall jag hälsa :)
Händer att jag är där.

http://itrim69.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards