Direktlänk till inlägg 13 januari 2011

dag 3 v5 - rivstart omgång 2

Av Louise - 13 januari 2011 11:47


Idag har jag då haft mitt månatliga möte med min coach. Jag har krupit ner i BMI-stegen rätt bra sedan sist, är nu blott överviktig, och snart har jag även passerat den linjen. Jag är mycket nöjd med just det. Jag har dock efter mätning på itrim lågt blodtryck 106/57 mot förra gångens 121/82. Och dagens uppmätta siffror efter en mycket rask promenad (då jag glömt att jag skulle vara där 9.30) Och just detta med blodtrycksfall har jag märkt av, blir snurrig om jag reser mig för fort och sånt, huvudvärk, trötthet. Får vara vaksam på det känner jag.


Helgen kommer att gå i rivstartens anda, detta pga att mina pengar är slut och det är vad jag har i skåpet.

   Några barer, några chili sin carne, sedan är det shaker för hela slanten.


Dock skall jag ju till Stockholm om två veckor och då komer det att bli lite alkohol. Jag är mest orolig över att jag kan bli lite för lätt påverkad. Dels dricker jag aldrig, inte ens utanför dieten, eller så väldigt sällan. Jag gillar ett glas rött eller tre, en drink, cider och sånt gott (inte för sött tack) men det händer i regel ett par ggr/år. Det kan gå månader mellan glasen. Sommartid blir det dock lite mer. Detta pga att kulturen erbjuder en trevlig miljö då alkohol passar bra. Och sweden rock, då dricker jag i 4 dagar, men väääääääldigt långsamt. Har diskuterat detta med min coach idag. Och eftersom jag har så lite kvar att går ner anser hon att jag kan börja med 2+2 för att förbereda mig för helgen. Min mor tycker jag skall käka lakrits...blääää.  Det skall tydligen vara bra för lågt blodtryck.


 




 
 
Anna

Anna

14 januari 2011 02:34

Låter lite läskigt att vara yr, men å andra sidan så påverkas man ju av vad man har gjort under dagen också. Föråt om jag frågar, men hur mycket har du gått ner och planerar du att gå ner till? Tänkte i.o.m att du pulvrar igen ocj verkar vara nära målet. Hoppas du känner dig bättre snart!

http://studentitrim.bloggplatsen.se

Louise

14 januari 2011 09:33

69 är ju målet, men funderar på kanske 65. Så svårt att se när det är lagom. Det där med speglar, självbild, dagsform. Jag har gått ner 8-9 nu under rivstart och har dryga 9 kvar. Härligt när siffran inte längre innehåller en 1a före eller 4a för den delen.

 
Peter

Peter

14 januari 2011 11:45

blev också yr ynder min pulverperiod. Inget farligt.
Kör på.

http://nylopare.blogspot.com

Louise

14 januari 2011 11:57

Ok...då kör vi. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards