Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Louise - 22 mars 2010 22:39



Av Louise - 22 mars 2010 20:33


Dagen har resulterat i 21739 steg. Känns helt ok. Har gått en powerwalk med en kurskollega på förmiddagen som var en mil. Sedan ner till itrim och handlade 10 lådor musli cranberry för 800 kr  det är 200 kr tjänade.


 


Ska försöka hinna med att köpa 10 till innan veckan är slut och hade jag mer pengar att avvara så hade jag köpt lika många till.  Promenerandet slutade runt 1.6 till 1.7 mil totalt. Det duger.   


Vågen hemma stanade i morse på 93 sharp. Ser ut att fixa den lägsta genomsnittliga siffran/vecka (1.7 denna vecka) gällande viktminskningen inför nästa coachmöte. Kanske kan hoppas på 8 kg i alla fall. Det skulle innebära -21 kg på 8 veckor. Men det är långt kvar tills dess. Jag fungerar i övrigt riktigt ok. Jag har ork, lagom mycket energi. Och jag märker att håller jag mig sysselsatt så ligger inte fokus så mycket kring mat och hunger.


Jag mår bra. Jag tycker det är superskönt att röra på kroppen igen. Och det har jag saknat. Den känslan av att det inte är så jobbigt att röra på sig. Jag hade samma känsla för 2 år sedan, styrketränade vansinnigt mycket och gick 1-2 mil/dag. Jag kikade i ett diagram jag förde då. Det finns vissa skillnader från då och nu. Då var jag ensam i kampen. Nu gör jag detta i grupp, jag har en coach och jag vet att jag får i mig exakt det min kropp behöver. Det känns tryggt. Även om jag kan tycka att det är för lite bensin till kroppen med 800 kcal. Med tanke på hur mycket energi jag bränner så går inte ekvationen ihop för mig. Men jag lutar mig på att det finns en studie bakom som är evidensbaserad.

Av Louise - 22 mars 2010 11:03

Är de bra? Och varför?


 

Av Louise - 22 mars 2010 10:35


God förmiddag! Solen strålar och jag sitter och planerar en powerwalk med eniros rita & mät-funktion. Planerar att ta en mil. Har skickat ut förfrågningar om sällskap men ingen har nappat. Det gör mig inget egentligen för jag har mp4 och tycker egentligen att gå själv är bäst. Det är trevligt med sällskap men jag fokuserar bäst ensam.


Jag har dock lite problem med skavsår. Aj. Vänster hälsena är ganska sårig. Men det är på med kompress och plåster så håller det nog. Måste ha bättre skor. Ytterligare en anledning till att gå ensam, om jag inte klarar att fortsätta walken och måste avbryta. Även eksemen är lite besvärliga. Det kan ha med uttorkning att göra, både händer och ansikte är ganska illa däran. Svårt när man inte tål krämer och sånt. Det är inte helt enkelt att hålla huden i bra kondition med sådana förbehåll. Och att träna gör dessvärre huden sämre. Svett irriterar och skapar rodnad.


Detta med hur man skall klä sig. Nu är det för varmt att gå i vinterjacka. Senast gick jag i stickad tröja och en trenchcoat av kortare modell. Men var gör jag av kappan när jag blir varm? Behöver en vindjacka.


Har stått och speglat mig lite idag på morgonen och tycker det är roligt att jag börjar se skillnader. Kom även i mina gamla better bodies gymbrallor. Har även en hallonröd better bodies byxa och jacka som jag är tokförtjust i och som jag gärna vill komma i igen. Snart så. Nu går det ju riktigt bra igen.


Sedan skall jag handla på itrim och fika hos en kompis. Dagen är planerad.


Ha en underbar dag därute ni fantastiska människor,


och gå ut och lapa lite sol   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards