Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Dagens rörelser

Av Louise - 22 mars 2010 20:33


Dagen har resulterat i 21739 steg. Känns helt ok. Har gått en powerwalk med en kurskollega på förmiddagen som var en mil. Sedan ner till itrim och handlade 10 lådor musli cranberry för 800 kr  det är 200 kr tjänade.


 


Ska försöka hinna med att köpa 10 till innan veckan är slut och hade jag mer pengar att avvara så hade jag köpt lika många till.  Promenerandet slutade runt 1.6 till 1.7 mil totalt. Det duger.   


Vågen hemma stanade i morse på 93 sharp. Ser ut att fixa den lägsta genomsnittliga siffran/vecka (1.7 denna vecka) gällande viktminskningen inför nästa coachmöte. Kanske kan hoppas på 8 kg i alla fall. Det skulle innebära -21 kg på 8 veckor. Men det är långt kvar tills dess. Jag fungerar i övrigt riktigt ok. Jag har ork, lagom mycket energi. Och jag märker att håller jag mig sysselsatt så ligger inte fokus så mycket kring mat och hunger.


Jag mår bra. Jag tycker det är superskönt att röra på kroppen igen. Och det har jag saknat. Den känslan av att det inte är så jobbigt att röra på sig. Jag hade samma känsla för 2 år sedan, styrketränade vansinnigt mycket och gick 1-2 mil/dag. Jag kikade i ett diagram jag förde då. Det finns vissa skillnader från då och nu. Då var jag ensam i kampen. Nu gör jag detta i grupp, jag har en coach och jag vet att jag får i mig exakt det min kropp behöver. Det känns tryggt. Även om jag kan tycka att det är för lite bensin till kroppen med 800 kcal. Med tanke på hur mycket energi jag bränner så går inte ekvationen ihop för mig. Men jag lutar mig på att det finns en studie bakom som är evidensbaserad.

 
 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

22 mars 2010 21:47

Det kallas keton. Du bränner fett tjejen.
Jag körde också på 800 fast jag skulle ha använt bara 500 på den tiden. Det var perfekt och jag tog ju 23 kg på 10 v. Värre blev det när jag drog igång med mat och då är man ju ute ur ketonfasen. Då tömde jag glykogendepoerna helt och kom till Itrim groggy. J skickade iväg mig för att äta. Träna en annan dag sa han :) Jag fortsatte ett par veckor till med varierat innan jag slutade helt.
Så länge du mår bra är det ingen fara. Heja :))

http://nylopare.blogspot.com

 
Sussie

Sussie

22 mars 2010 22:00

Jäklar vad du är duktig!!! Jag önskar att jag hade samma självdisciplin som du och gå så där mycket. Inte bara tänka att jag borde... Du gör ett fantastikt jobb måste jag få säga! Heja heja!

http://itrimsussie.blogspot.com

 
Louise

Louise

22 mars 2010 22:18

Tack, va gulliga ni är. :0) Tänk nu på att jag är timvikarie så jag har tid över till att planera mina promenader. Hade jag ett heltidsarbete eller många timmar hade det nog inte blivit lika många steg. Har man ett heltidsarbete så kanske man inte orkar lägga 2-3 timmar på promenad efter att man jobbat en hel dag.

Jag har funderat en del på skillnaden från då och nu. Men tydligen så är det ju fullt möjligt att nå goda resultat även på en större mängd kcal/dag. Jag har en moster som influerat mig mycket då hon var med i itrim i Motala vid starten. Hon är envis som synden och riktigt fokuserad på det hon gör, som jag gränsande till manisk. ;0) Jag har oroat mig lite över huruvida min viktminskning skulle gå långsammare då jag äter mer och jag har tom funderat på att skarva i kanterna = äta mindre. Men nu känns det som om detta funkar. Lite orolig över just det du nämner Peter, att kliva ur ketonfasen. Men mest oroar jag mig för tiden efter att jag nått målvikt. För att hålla vikten, där har jag min stora utmaning.

Tusen tack för peppen. :0)

http://itrim69.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards