Alla inlägg den 9 mars 2010

Av Louise - 9 mars 2010 18:00


Stuvade makaroner, kryddig bratwurst, sommargrönsaker...


 


Och så har jag en så smart grej för att koka grönsaker. Bara släng i så mycket du skall ha, fyll på med vatten så det täcker med nån cm över och in i micron. Jag ställde in på 10 min men tog ut när det började bubbla i kannan efter mindre tid. I med en skvätt kallt vatten och sedan fick de stå och dra medans makaronerna kokade färdigt. Voila. Perfekt kokade grönsaker.


 

Jobbfronten

Som jag trodde så blev det betydligt färre steg inomhus (10000).  Däremot blev det många steg upp och ner i trappor så vi får se det positiva i situationen. Bra träning för kroppen. Jag saknade den friska luften och solen. Mycket bättre att jobba ute. Men i övrigt så är det så himla roligt att få jobba igen. Ha arbetskamrater och att tjäna pengar igen. Har redan bokat upp mig för flera pass framöver. Känns jättebra. De tycker dock att min kosthållning är lite märklig. Men viktminskningen tycker de är inspirerande.


Det känns lite ynkligt faktiskt. Jag skall vara ärlig där. Jag saknar att få äta. Men vill man bli fin får man lida pin. Jag blir nog mer inspirerad när viktminskningen lossnar igen. Det går ju lite trögt nu. Ska bli kul med grupp på torsdag och coach på tisdag nästa vecka. Jag har ju nått upp till delmål 1 att gå ner 10 kg till den 16e. Ska bli intressant att se kroppsmåtten på torsdag. Jag skall ju mäta mig hemma då, se presentationen.


Nehe...alla kämpar där ute, ha en fin fortsatt kväll.   

Jag skall strax slå på tvn och kolla på biggest looser.

Av Louise - 9 mars 2010 06:28


God morgon   


Är på väg till jobbet. Vilket gav mig en rejäl skjuts i stegen. Men idag ska jag jobba inne   vilket inte känns lika roligt (don´t knock it...). Blir nog inte lika många steg som igår. Men jag har ett riktigt bra genomsnitt. Stegklubben har även matlåda och en hel del roliga finesser. Gå med vetja!! Och gå med i itrimgänget, en inbördes grupp för itrimare...nya och gamla. Nu ska jag borsta tänderna och klä på mig,



10.000-STEGS KLUBBEN

Nu kan du lägga till en sådan ruta från 10000 stegs klubben på din blogg.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards