Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Louise - 6 mars 2010 17:03


Resterna från gårdagens congomos. Har en sådan...härlig....speciell...barnvänlig färg. Eller nått. Smakar som vanligt mos. Här serverad med perfekt ugnsgrillad skinkstek och sommargrönsaker.


 

Idag är det lite jobbigt. Jag är lite hungrig. Men vissa dagar verkar bara vara så. Jag dricker mitt vatten. Har ätit alla utom sista målet. Promenerade till stan med lilleman (som numera är 14) och att gå på stan resulterade i lite drygt 3000 steg. Inte så mycket. Vi gick till claes olsson, åhlens, duka, lagerhouse, akademibokhandeln, stadium och slutligen till gamestop. Sedan vände vi hemmåt igen. Kände att jag var riktigt energilåg på hemvägen. Riktigt så där så att man får anstränga sig lite extra. Hem, svepa en mummsig smoothie mango/apelsin och känner hur kroppen går igång igen. Köper bara mango/apelsin. Den är så god.



Av Louise - 6 mars 2010 11:17

När det är så halt ute så fick jag ett riktigt bra tips från min granne.


Halkskydd. Det gör att man kan gå utan att halka runt. Det finns en hel del ute på marknaden, dessvärre är det slutsålt hos många. Jag var inne och kikade på stadium, där hade de rikigt ok lätta gummihalkskydd. Men det finns som sagt fler..


http://images.google.se/imgres?imgurl=http://www.nicework.nu/media/catalog/product/cache/1/small_image/135x135/5e06319eda06f020e43594a9c230972d/i/c/icerunner.jpg&imgrefurl=http://www.nicework.nu/accessoarer/halkskydd.html&usg=__2uiNHs5PTmjDPUNX1AUUEj-X8Pk=&h=135&w=135&sz=4&hl=sv&start=2&sig2=Blww2YxZQzvFlA9LvvXw7Q&um=1&itbs=1&tbnid=uiJiKnfTvLgSYM:&tbnh=92&tbnw=92&prev=/images%3Fq%3Dhalkskydd%2Bjogga%26um%3D1%26hl%3Dsv%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1&ei=OSySS976N8v-_AbG-vTcDA


 

Av Louise - 6 mars 2010 10:15


Det är tur att jag skriver ner här dag för dag. För mig vill säga. Jag börjar redan blanda ihop siffror och datum när jag skall förklara till någon annan om vad jag håller på med och i vilken fas jag är.


Som sagt, att blogga eller att på annat sätt dokumentera, för det är väl dokumentera som är grejen egentligen. Att föra dagbok och diagram. Det ger ett mer överskådligt resultat. Och så kan det hjälpa andra. Men man skall alltid ha i åtanke att vi är alla olika, har olika grundförutsättningar. Mina resultat kanske inte blir som dina. Det kan likna och förhoppningsvis går de åt samma håll....leder till viktminskning.


Idag har jag pepptalk med mitt barn. Vi har ett presentkort som skall nyttjas på cubus och som snart går ut. Jag vill att sonen själv skall komma och säga, kom nu morsan så går vi ner till stan och köper mig en ny hoodie eller nått sånt.


Han ser trött och glåmig ut. Han sitter helst framför tvn, tv-spelet eller datorn.  Jag har lagt om kosten för honom, och i o med att jag numera har förändrat mina sovvanor så kommer jag nu upp på morgonen och kan tillreda honom en frukost att grunda dagen med. Små förändringar som vi förhandlar fram genom kompromisser. Han äter fil på morgonen han öser däremot på två teskedar strösocker som sin kompromiss. Det är inte så bra. Men små steg.


Middagarna är roligast. För, eftersom att jag längtar efter att få äta riktig mat igen så finner jag ett nöje i att tillreda sådan mat som jag själv skulle vilja äta eller som jag vet att han tycker om. Nyttig och vällagad. Jag lägger mycket tid på att tillreda och lägger upp på tallriken så att det ser aptitligt och gott ut. Huruvida mitt congomos såg aptitligt ut eller inte är en smaksak.     Men jag försöker så gott jag kan.


Idag blir det stek, eller dillkött. Har inte riktigt bestämt mig ännu.


Först en promenad till stan (7000 steg tur och retur) och sedan en hel del springa i affärer. Tror jag skall nolla stegräknaren när vi är framme och anteckna hur många steg det blir. Bara för att det är lite kul. Ja, jag vet. Jag är lite av ett kontrollfreak.  



Och, på måndag börjar jag jobba. Sökte mig till ett äldreboende som ligger rakt över gatan från mig. Jag är överkvlaificerad men vad gör det. Jag gillar att jobba med äldre. Tycker det är roligt, de har så mycket att ge. Och arbetslös har jag ingen lust att vara. Nu kan jag jobba och vara arbetssökande. Samt jag kan göra en god insats för mina medmänniskor.


Ha en fin dag i    våren lurar runt hörnet.


LCD

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards