Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Dagens rätt.....

Av Louise - 6 mars 2010 17:03


Resterna från gårdagens congomos. Har en sådan...härlig....speciell...barnvänlig färg. Eller nått. Smakar som vanligt mos. Här serverad med perfekt ugnsgrillad skinkstek och sommargrönsaker.


 

Idag är det lite jobbigt. Jag är lite hungrig. Men vissa dagar verkar bara vara så. Jag dricker mitt vatten. Har ätit alla utom sista målet. Promenerade till stan med lilleman (som numera är 14) och att gå på stan resulterade i lite drygt 3000 steg. Inte så mycket. Vi gick till claes olsson, åhlens, duka, lagerhouse, akademibokhandeln, stadium och slutligen till gamestop. Sedan vände vi hemmåt igen. Kände att jag var riktigt energilåg på hemvägen. Riktigt så där så att man får anstränga sig lite extra. Hem, svepa en mummsig smoothie mango/apelsin och känner hur kroppen går igång igen. Köper bara mango/apelsin. Den är så god.



 
 
Ingen bild

Carina

6 mars 2010 22:26

Tredje dagen avklarad. Puh. Tycker att alla äter och att det är mat överallt. Blir galen.
Vill bara ha något att tugga på. Tre veckor, tre veckor. Det är vad jag rabblar just nu.
Men ska man bli fin...
Ska testa gröten i morgon. Bävar lite men smaken är ju som baken så kanske den är ok för mig.
Blir det lättare snart???

 
Louise

Louise

6 mars 2010 22:47

Det är bra jobbat. Tycker nog första dagen är värst. Men är det hunger eller avsaknad av tugg? Tuggummi kan vara en lösning. Det är ganska många som gillat gröten. Jag gör det inte. Försök att inte tänka på mat och att du inte äter utan fokusera på annat, invänta inte hungern om man säger så. Försök att bara ta dag för dag och drick vatten. Jag har gått ner 10 kg nu på mindre än 4 veckor. Det är värt det och så har jag två bekanta i min närhet som fixat detta med strålande resultat så jag vet att det funkar, det gör det mentalt lite lättare. Håll ut. Ketonfasen kommer inträda och då blir det lättare. Jag flyr inte maten som äts överallt utan kan lukta och njuta även om jag inte kan smaka. Kan få stick av hunger men det passerar.

Keep your eyes on the price!! :0)

http://itrim69.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carina

7 mars 2010 09:19

Hej igen. Ber om ursäkt att jag bara skriver hela tiden. Testade precis gröten och jag tyckte faktiskt att den var helt ok. Skönt att få tugga lite. :-)
Ska ner på träningsintroduktionen idag. Ska bli kul faktiskt.
Känns idag som om magen e lite lite plattare men det beror nog mest på att den är ganska tom. ;-)
Ha en underbar dag!

 
Louise

Louise

7 mars 2010 09:44

Be inte om ursäkt. Jag tycker det är kul att följa dig. :0)

Du den där känslan infinner sig snabbt. Känslan av att vara svullen och lite jäst, klumpig. Jag känner mig smal. Det är helt konstigt men jag känner mig nästan mager. Och jag orkar på helt annat sätt nu än när jag började för snart 4 veckor sedan. Tror jag förbättrat min kondition avsevärt under dessa dagar. En annan viktig ingrediens för att må bra är att vara glad. Detta gör mig glad, att gå ner i vikt, att må bra, att röra på mig.

Ha en underbar dag du med :0)

http://itrim69.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards