Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Vecka 6 Dag 6

Av Louise - 22 mars 2010 10:35


God förmiddag! Solen strålar och jag sitter och planerar en powerwalk med eniros rita & mät-funktion. Planerar att ta en mil. Har skickat ut förfrågningar om sällskap men ingen har nappat. Det gör mig inget egentligen för jag har mp4 och tycker egentligen att gå själv är bäst. Det är trevligt med sällskap men jag fokuserar bäst ensam.


Jag har dock lite problem med skavsår. Aj. Vänster hälsena är ganska sårig. Men det är på med kompress och plåster så håller det nog. Måste ha bättre skor. Ytterligare en anledning till att gå ensam, om jag inte klarar att fortsätta walken och måste avbryta. Även eksemen är lite besvärliga. Det kan ha med uttorkning att göra, både händer och ansikte är ganska illa däran. Svårt när man inte tål krämer och sånt. Det är inte helt enkelt att hålla huden i bra kondition med sådana förbehåll. Och att träna gör dessvärre huden sämre. Svett irriterar och skapar rodnad.


Detta med hur man skall klä sig. Nu är det för varmt att gå i vinterjacka. Senast gick jag i stickad tröja och en trenchcoat av kortare modell. Men var gör jag av kappan när jag blir varm? Behöver en vindjacka.


Har stått och speglat mig lite idag på morgonen och tycker det är roligt att jag börjar se skillnader. Kom även i mina gamla better bodies gymbrallor. Har även en hallonröd better bodies byxa och jacka som jag är tokförtjust i och som jag gärna vill komma i igen. Snart så. Nu går det ju riktigt bra igen.


Sedan skall jag handla på itrim och fika hos en kompis. Dagen är planerad.


Ha en underbar dag därute ni fantastiska människor,


och gå ut och lapa lite sol   

 
 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

22 mars 2010 18:37

Hej själv. Visst är det så att om jag inte sköter min hud så blir den torr och irriterad och när svetten letar sig dit så sviiiider det som bara den.
Du kommer säkert att märka att när du är glad över att komma i kläderna så blir du snrt förvånad över hur fort det gick att de blev förstora. Det där fattar jag ännu inte idag.
Promenaderna är kanon. Bra jobbat :)

http://nylopare.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards