Direktlänk till inlägg 28 mars 2010

Vecka 7 Dag 5

Av Louise - 28 mars 2010 16:27

  Idag har jag jobbat....det har varit en tung dag. Mest för att jag ännu inte riktigt hittar alla adresser vilket lett till att min dag blev stressig, pensionärer fått vänta, jag blev utan lunch och fick jobba övertid. Däremot blev det en del extra steg för virrandet runt i kvarteren. Min dag på jobbet har totalt genererat i 22536 steg. Nu tänker jag parkera min häck i soffan i ett par timmar med en bra bok.  


Dagens mat till den övriga familjen blev stek med parboiled ris, en grönsallad med gurga, skysås och lite svartvinbärsgele.

Energi kcal: 418,00 Energi kJ: 1751,10 >< Energi kcal: 1869,00 Energi kJ: 7826,00



Så tacksam att jag gjorde stek igår. Det blir så mycket enklare när man tillreder i förväg och sedan bara behöver fixa detaljerna som att koka ris exempelvis. I vanliga fall hade det blivit en flötig pizza en dag som denna när energin är på tomgång.  Och jag tycker inte ens om pizza. Och en intressant liten studie om pizza i SMP "ung mäter piza"  för nog har du väll alltid undrat vad en pizza väger! Jag använde mig av min mat för att räkna ut kcal för de båda måltiderna, pizzan höftade jag på 700 g men enligt artikeln väger vissa pizzor upp emot 1 kg. Lite att tänka på.

 
 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

28 mars 2010 18:42

Det där med att inte hitta är något jag också har upplevt som brevbärare. Det hände förr i tiden att jag kunde bli utskickat på ett för mig okänt distrikt och på den tiden fick fick vi inte övertid utan hade något som hette beting. När vi var klara gick vi hem. Så det innebar att jag kunde möta en brevbärare som gick hem när jag gick ut på distriktet.

Visst är det skönt att kunna förbereda. Det gör jag hela tiden eller jag har tänkt ut vad jag ska äta eller så så har jag nödmaten i frysen som går fort att göra.

Tack för din kommentar i bloggen. Den värmde :))
Ha en skön söndag

http://nylopare.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards