Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Lång prommenad

Av Louise - 25 mars 2010 12:33

14512 steg powerwalk idag på fm http://kartor.eniro.se/m/puCI5


Jag vill slå mitt gamla rekord och komma upp i 26000 steg. Men det är många steg kvar tills dess. Dock är det 3500 till itrim och grupp, sedan 3500 till sonens skola och sedan 2000 hem så inget är omöjligt. Det är vad jag siktar på i varje fall.


Nu blir det en resorb, jag är så grymt torr hella jag. Mina händer spricker lite som hushållseksem men lägg till lite blåsor och en satans massa klåda. Vet inte om det har ett samband med att jag är uttorkad. Jag vill dock påminna om i detta läget att jag var mer uttorkad vid inskrivningen än vad jag är nu. Så en resorb för invärtes och en omgång steroid IV dermovat för utvärtes. Satans tråkiga kropp och satans allergier.


Nu ska jag planera något till middag här hemma. För de som äter vill säga.


Och jag har flera personer som sagt att de inte skulle fixa detta med att laga mat till resten av familjen, både personer här på bloggen och IRL.

Är ni verkligen säkra på att ni inte skulle fixa det?

För jag tycker det snarare lindrar änn gör det värre. Att hantera mat, utan att det måste stoppas i munnen. Snarare ser jag det som att jag tränar inför tiden efter VLCD och LCD. Som att jag verkligen tänker igenom maten jag gör till min son, att den har alla delar han behöver.


Ni fixar allt ni vill fixa. Men det hänger kanske lite på viljan oxå. Jag minns när jag läste i Mumlans blogg om lasagnen i diskmaskinen ;0) men hon fixade oxå. det som är svårast är att jag inte kan smaka av, för det gör mig minst sagt blind i köket. Sedan är jag ju van att hantera mat även i jobbet, har en lång restaurangkarriär i ryggan från livet innan högskolan.


Ha en fin dag därute, var ni än är... ta hand om varandra   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards