Direktlänk till inlägg 5 maj 2010

Feed me some juicy flesh....efter VLCD och LCD

Av Louise - 5 maj 2010 11:39

Ha ha ha Norrland,... kul att se att ni följer mig. ;0)


Jag har idag ätit en stor tallrik med sallad (gurka, sallad, rödlök, paprika) och grillad kyckling. Gott gott och mättande. Och ger mersmak. Men ack så välbehövligt.


När jag började tappa hår, då känner jag att jag drar i bromsen både framåt bakåt och sidledes. Det är en av biverkningarna men där stannar det för mig. Jag började faktiskt äta häromdagen, om sanningen skall fram. Kände att det var dags för mig. Och nu fruktar jag vågen. Vill inte veta, vill inte se utan försöker att jobba i blindo. Tror att ett plus just nu i detta läge vore förödande för mig så jag låter vågen vara ett tag. Nöjer mig med ett -20 kg och nu satsar jag på 2+2 och försöker att hålla igång träningen. Men jag jobbar väldigt mycket nu, det är jättebra, för jobb ger pengar ger tak över huvud och mat på bordet men det tar tid från träning. Jag försöker att anpassa mitt jobb så att jag rör på mig. Försöker at ta trappan istället för hissen. Men ni som jobbar, jobbat inom hemtjänst vet vilket spring det kan bli på en kväll. Hur tungt och krävande och jobbigt det kan vara. Vissa dagar vill man gråta, andra kvällar får man så mycket tillbaka så man tänker att ---tack för all den kunskap denna tjänst ger mig om mitt eget liv.


Åter igen detta med speglar. Jag har ingen som helst kroppsuppfattning. Funderar kring artikeln som...var det Sussie lade upp om omvänd anorexi. Alltså när man ser en spegelbild som är smal men i själva verket är tjock. Jag befinner mig inte i någon av dessa grupper utan pendlar frisktr efter mående. Just nu känner jag mig tjock. Men energisk. Och trött.


Jag tänker väga mig till nästa grupp eller coach. Inte hemma alls. Har helt lagt det åt sidan vilket hade varit intressant att veta. Kanske skulle ställa mig på vågen och be någon annan skriva ner utan att tala om för mig vad det står, bara för studien. Men jag skulle plåga personen tills den sa vad det står. Jag låter bli.


Nu ska jag gå och jobba.


Ha en fantastisk dag i solen   

 
 
Sussie

Sussie

5 maj 2010 12:15

Hej!
Skönt att du är tillbaka! :)
Jag tycker att det var ett bra beslut av dig att börja äta igen. Jag mår så himla mycket bättre av maten. Och det behöver inte betyda att du går upp i vikt. Jag har tappat lite mer än 3 kilo sen jag började äta. Det går sakta, men neråt i alla fall. Så länge jag håller mig inom ramarna. Hade säkert gått snabbare neråt om jag hade skippat de där glasen vin. Men jag tycker att det är värt det, så då får det vara så.
Jag vill inte heller väga mig hemma längre, men har i alla fall dragit ner så att det bara är på morgonen.

Ha en fin dag! Jag hejar på dig!

http://itrimsussie.blogspot.com

 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

5 maj 2010 19:46

Nej det du ska inte betyda att du går upp eller rättare sagt det ska det göra för du fyller upp glykogendepåerna så räkna med ca 3 kg och kanske mer. Men om du låter bli att väga dig på ett tag så brukar det jämna ut sig.

Att håret faller är vanligare bland kvinnor än för män har jag hört. Tyvärr bryr sig kvinnor mer om det än män så det är synd.

För mig halverade jag farten när jag började äta och du ska följa boken och hellst prata med coachen också så du gör rätt.

Bra att du får mycket jobb :)

http://nylopare.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards