Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Efter coachning

Av Louise - 16 mars 2010 12:52


Jaha då var det klart


    


Totalt -13.1 kg och sedan gruppen i torsdags så har jag ökat min FFM, muskler (eller muskler, skelett, bone connective tissue osv)


jag har sänkt mitt BMI från 38.8 till 34


BTW

Jag är mindre uttorkad än i torsdags, faktiskt det bästa resultatet so far med nuvarande 41.2 % vid invägningen 9 februari hade jag ett resultat på 37.5% Bättre och bättre dag för dag. Och den senaste veckan har jag riktigt bra resultat vad gäller hälsan.


  38.6 /  93.8  x 100 =   41.2  

TBW      Weight         Estimated Hydration Level %



  38.2 /  95    x 100 =   40.2  

TBW     Weight          Estimated Hydration Level %



Blodtrycket var även det bättre


16/3 109/78

  9/2 128/90


Impedancevärdet är imponerande, jämfört med impedancevärdet den;


11/3 480 Ω jämfört med dagens värde på

16/3 461 Ω men något som förbryllar mig lite är det första resultatet på

  9/2 469 Ω vad innebär det?


Hur kan värdet vara lägre i början och sedan öka för att sedan gå ner igen? Nu är jag förbryllad.



 Fat %                      Fat mass

  9/2   48.9 %             9/2   52.3 kg

16/3   43.8 %           16/3    41.1 kg


Till den 13/4 vilket är nästa coachtillfälle skall jag ha gått ner 7 kg

min coach tyckte 8 kg men jag är lite tveksam. Vi får se.


Däremot satte vi inte upp några nya förbättringar. Skulle vi ha gjort det tro?


Träningen diskuterade vi. Och det är ju upp till mig om jag vill träna på itrim eller ej. Jag kommer att träna men helt kravlöst. Jag sköter mig bra hemma men klart jag vill. Och visst känns det bra i efterhand. Jag vill bara hålla det rimligt för mig.


Och jag springer just nu och letar förtvivlat efter min stegräknare. Jag glömde den hemma när jag gick ner till itrim, men jag kan inte hitta den. Aj aj aj   


 
 
Sussie

Sussie

16 mars 2010 18:19

Bra jobbat!!!

Jag frågade min coach om det där med impedance igår. Han sa att siffran den visar är ett sätt för dem att se så att vågen väger rätt. Men det handlar om motståndet i kroppen och mäts med strömmen som går genom kroppen upp till brösten ungefär. Han sa att det inte har med muskler/fett att göra. Mitt skilde med minus 40 enheter igår jämfört med senast.

http://itrimsussie.blogspot.com

 
Louise

Louise

16 mars 2010 18:38

Tack :0)

Men kolla på vad manualen säger. Den mäter hur lång tid det tar för en elektrisk våg att gå genom kroppen, och det står att fett gör att den går långsamt genom kroppen och att muskler gör att vågen går snabbt genom kroppen. Det stämmer ju om man ser till resultaten i övrigt. FFM anger ju muskler och annat krafs som finns i kroppen, den har gått upp hos mig. Jag har med andra ord ökat min muskelmassa. Det jag inte får ihop är detta med att jag inledningsvis hade ett lågt värde och sedan gick det upp för att sedan gå ner igen??

Jag vet, jag snöar in i detaljer. Jag har nog en liten störning ;0) Jag kanske skall sluta försöka att förstå den och bara glädja mig åt -13.1 Eller vad tror du? :0)

http://itrim69.bloggplatsen.se

 
Sussie

Sussie

16 mars 2010 19:10

Ja, nu firar vi 13,1 och 14! (Med en snus och mineralvatten...) :)

http://itrimsussie.blogspot.com

 
Louise

Louise

16 mars 2010 19:28

Japp det har du rätt i. 14 det är många kilo det, stooort grattis. Det är båda mina katter ihop. Det är tungt. :0) Tänkte faktiskt på det igår när den ena av mina katter la sig på min mage. Där har vi mina extrakilo.

SKÅL FÖR OSS!! VI ÄR BÄST!! ;0)

http://itrim69.bloggplatsen.se

 
Sussie

Sussie

16 mars 2010 19:59

Ja, jag sa det till min sambo igår "fattar du hur mycket 14 kilo är???". Nu är det bara 3 kilo tills jag går under den första mållinjen 100 kilo. Det kommer att bli magiskt!
Heja oss, vi är bäst!

http://itrimsussie.blogspot.com

 
Louise

Louise

16 mars 2010 21:26

Ja att komma ner i tvåsiffrigt. Det var stort. Har alltid lyckats hålla mig innanför 99 gränsen men de senaste två åren har jag helt tappat kontrollen.

Alla har vi lite olika mål som har särskild betydelse. För mig var det först att komma under 100. För att väga över var något jag inte riktigt kunde acceptera. Nästa steg är att komma under 84. 90 sträcket blir inte heller dumt, men just under 84 ska bli trevligt. Sedan är det 79 kg och 74 och sist men inte minst 69. Där hoppas jag att jag kan hålla mig. Upp till 75 är helt ok. Men det beror mycket på hur det känns när jag är där.

Jag tror att du kommer att köra på hårt tills nästa vägning, med ett sådant mål är i sikte.

Nu är det dags att nana

suss gott

http://itrim69.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards