Direktlänk till inlägg 13 mars 2010

Vill äta mer

Av Louise - 13 mars 2010 14:20


Ja. Jag är hungrig. Det går lite i våger under dagen, eller det går lite i vågor under veckorna oxå men jag känner att min kropp vill ha mera mat. Idag klev jag upp kl 6 och drack en smoothie apelsin/mango (1) och sedan till jobbet. Började 7. Åt en medtagen måltidsbar (2) runt kl 11 på språngmarsch mellan arbetsplatsen och en boende. När jag kom hem efter en kort jobbdag så känner jag mig vrålhungrig. Tar en smoothie (3) till redan kl 13.30 Jag är både fortfarande hungrig och har bara ett mål kvar idag. Hinkar vatten hela tiden. Har lite dålig koll på hur mycket men tror att jag hinkat i mig runt 2 lite vatten so far. Har min vattenflaska i ryggsäcken som jag bär med mig hela dagen och som jag dricker ur konstant och fyller på. Jag har bara ett mål kvar idag och klockan är bara barnet.   



Igår la jag mig tidigt, var helt klippt slut.    Jag saknar den energin jag hade under VLCD och inledningsvis under LCD. Nu känns det lite som att gå på sparlåga. Men kanske det är kroppens sätt att protestera mot omställningen. Kanske jag nu tappar mer vikt igen och det är därför jag är trött   


jag skall nu ta min lata unge till tonåring som bara tittat på tv hela förmiddagen i kragen och gå ut på en promenad. Vi skall gå och handla i en butik som ligger ett par km från oss. Det blir varsinn rygga och sedan ut i solen.


Helst skulle jag vilja ut i skogen för att åka skidor, grilla korv, eller rida.....det vore toppen toppen. Men dyrt. Jag vill göra något kul Så den driften finns. det är bara det att plånboken säger nej.   


Ska kolla runt vad det finns för evenemang istan. Det finns säkert något. Och vissa saker är faktiskt gratis.


Och. För okänsliga läsare.







Nr 2 lyser med frånvaro. Luft finns det dock gått om.   



 
 
Ingen bild

Maria

13 mars 2010 16:21

Förlåt jag kanske har fel men min konsulent skäller på mig om jag äter mer än 2 mål (bar och färdig shake) per dag för då får jag i mig för lite säger hon....
Jag är lite stressad så ibland kör jag också på åtminstone 3 mål (bar och färdig shake) men då känner jag precis som dig: Hungrig men också trött och orklös....
Men som sagt det kan ju vara olika och jag är ganska ny....

 
Louise

Louise

13 mars 2010 19:48

Hej Maria
Kul att du hittat min blogg. :0)

Kör du rivstart med itrim?

Jag förstår inte riktigt vad du beskriver.

Jag har bytt ut alla mål under dagen mot LCD-produkter så som måltidsbarer och smoothies (finns även couccous). Jag äter bara itrims produkter.

http://itrim69.bloggplatsen.se

 
Cilla

Cilla

14 mars 2010 08:11

När jag åt vlcd/lcd så körde jag med skivad gurka med salt, drack vatten och käkade tuggummi. Det hjälpte bra. Det är förfärligt att inte ha tillräckligt med mat kvar i slutet på dagen. Jag har inte hört att det skulle vara mindre näring i färdig shake och bars - det verkar som om konsulenterna inte alltid tänker samma ...

http://fettstriden.blogspot.com

 
Mumlan

Mumlan

14 mars 2010 09:43

Maria: Är det så att du äter två mål mat enligt handfast minus och två mål med måltidersättning? Om man inte har så mycket övervikt eller om man är ung så äter man inte enligt rivstart då man enbart äter fyra måltidsersättningar och det är viktigt att lyssna på vad konsulenten säger. Det är de som är proffsen. :-)

Louise: Jag minns att det var allra svårast de dagar då jag jobbade natt eller mina tidiga pass (går upp kvart i fem för att jobba 6-14). Något du kan försöka med är att dela upp dina fyra produkter på fler måltider, kanske fem eller sex, så att inte maten "tar slut" för tidigt på dagen.

När jag jobbar tidigt nu för tiden så äter jag frukost vid sex, halv sju, lunch klockan elva, en bar klockan två (på vägen hem i bilen) och så äter jag min sista bar mellan fem och sex, fast då har jag sparat två frukter från frukost och lunch som jag äter en någon timme innan och en efter den sista baren.

Tack för peppen i bloggen! Jag behövde få gnälla av mig och få lite pepp...

http://itrim.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards