Direktlänk till inlägg 11 mars 2010

Dagens grupp

Av Louise - 11 mars 2010 20:46


Då var dagens grupp avklarad..


 


Som jag tidigare nämnde så är vågen på itrim snällare än min våg. Jag har gått ner 3.6 kg sedan senaste gruppmötet för två veckor sedan. Jag är inte överdrivet nöjd med det, men det är inte dåligt. Detta innebära att jag nu gått ner totalt 11.9 kg och detta sedan den 9 feb. Ganska exakt en månad.


Idag har vi diskuterat måltidsordning och lite kring kvittona. Jag vill bestämt få resultatet på impediance är detsamma som förlust av muskler.Läs från tidigare inlägg.


http://itrim69.bloggplatsen.se/2010/03/05/2635917-vad-betyder-kvittot-fran-itrim/


Men jag får det inte bekräftat. Nej visst man skall inte stirra sig blind på siffror i detta fallet heller. Men om jag finner det viktigt att veta hur mycket muskler jag förlorat de senaste två veckorna eller sedan start så måste väl min önskan räknas. Jag ska fråga min coach.


"the Impedance value reflects the strength and speed of an electrical signal traveling through the body. Muscle is the signal's motorway, and fat mass is like a traffic jam. More muscle means it's easier for the signal to pass through your body, resulting in a lower impedance value" http://www.doctorsweightsolutions.com/BodyCompositionAnalyzer.html


Jag tycker det är klockrent vad som står i ovanstående stycke. Alltså om jag har ökad muskelmassa så går signalen snabbare genom kroppen och resulterar i ett lägre värde av "impedance" eller den elektriska våg som går genom kroppen för att mäta motstånd.


"IMPEDANCE: Impedance reflects the body’s inherent resistance to an electrical current. Muscle acts as a conductor of the electrical current, adipose tissue acts as a resistor"

http://www.tanita.com/en/.downloads/download/?file=855638089⟨=en_GB


Lite slarvigt översatt till: impedans reflekterar kroppens inneboende motstånd till en elektrisk ström. Muskler agerar som ledare av den elektriska strömmen, fettvävnad som motstånd. Svart på vitt. Eller?



  Tyck att jag är jobbig då!! I don´t mind.


Så om jag skall försöka mig på att tolka mitt kvitto från dagens invägning så:


Den elektriska strömmen går snabbare genom min kropp vid dagens vägning, det skall jag då tolka som att jag har mindre fettvävnad i kroppen. Jag har minskat min muskelvävnad med -0.4 kg (sedan starten totlat -2.4kg FFM), eller kanske mer korrekt jag har minskat min FFM (Fat Free Mass) muskler, vatten,  bone connective tissue det sista är jag osäker på om det är benvävnad, brosk eller benmärg eller vad det betyder, om någon orkar läsa så (eller vet vad det betyder så säg till)

http://www.answers.com/topic/osseous-tissue-1


Jag är fortfarande uttorkad enligt uträkningen


_38.2__/__95____ x 100 = ____40.2_______________

TBW        Weight                Estimated Hydration Level % 


Jag hamnar på ett resultat av 40.2% vilket är 1.2% bättre än vid förra mätningen. Men jag bör ligga på 50-60%. Jag går på en LowCalorieDiet (LCD) så det är nog föklaringen till de låga mätningsresultaten. Vid invägningen 9 februari hade jag ett ännu lägre resultat 37.5%, jag var med andra ord mer uttorkad när jag vägde in mig än efter att ha kört VLCD i två veckor!!


Som sista citat ur manualen gällande FFM;


"Always try to maintain FFM (muscle) when dieting"



 
 
Elisabeth

Elisabeth

13 mars 2010 08:41

Vad bra det går för dig, tycker du får jättebra resultat.
Som jag har fått det förklarat så är det FAT Mass och FFM som man ska titta på då ser man vad man har gått ner i fet och vad man har gått ner i muskler. Tycker det ser ut som du har gått ner 3,2kg i fet och 0,4kg i muskler. Min coach brukar säga att när man blir lite mindre behövs inte lika mycke muskler för att bära upp fettet... Det är ju inte så mycke muskler du blivit av med o det är ju jättebra!!!

http://elisabethsviktresa.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards