Alla inlägg den 19 april 2010

Av Louise - 19 april 2010 14:06

Det tog ca 1,5 timme att gå varvet, detta utan avstickare Ryd och Sherwoodskogen. Nu glömde jag att ta på mig stegräknaren i morse så bara promenaden slutade på 12305 steg. Dagens runda vilket är enligt mina steg drygt 8 km, enligt kartan är det 9 km. Dessutom gick jag med en stor sten i var näve. Körde lite armövningar som med hantlar och skivstång. Flyes gående, skvistångspress,  skivstångscurl, hantellyft sida och lite annat. Det gjorde susen men det var en och annan som undrade vad jag gjorde med stenar i händerna, de såg väldigt förvånade ut. Ska det vra så ovanligt? Ska försöka dra med Knodden senare till Sherwood eller bara ut och cyla lite.


Nu ska jag plocka ut lite fisk ur frysen. Det blir panerad fisk till middag idag för Knodd. Kanske de andra två killarna får lite kokt torsk de med.     

Av Louise - 19 april 2010 11:43

Detta är anledningen till att jag valde itrimmetoden. Testade nu en ny sticka, den visar lila igen, vilket innebär att jag åter igen är tillbaka i ketosfas. Detta är anledningen till att jag idag känner mig piggare. Det och placeboeffekten i att jag nu förväntar mig att känna mig piggare. Och, detta kanske låter konstigt, men jag upplever mig lättare.


Ha en fantastisk dag därute och nu kör vi


 

Av Louise - 19 april 2010 10:17

God morgon


Idag ser jag ut att bli ledig. Underbart.   


Skall ge mig ut på PW om en stund. Har städat på förmiddagen och sitter nu med min första smoothie. Konstigt nog funkar den igen för mig. Och nu känns det som om det värsta är över. Jag tror ju att de flesta av oss hamnar någon gång i blåsten, det är en stor omställning och inte bara fysisk. Jag har ju gått ner nästan 20 kg och kroppen har minskat rejält. Jag är fortfarande inte nöjd med den jag möter i spegeln men skillnaden är stor.


 


Bilden ovan ger egentligen ett omvänt budskap, åtminstone gällande hur jag ser på mig själv och hur verkligheten ser ut. Sedan är ju alltid frågan aktuell beroende på vem som betraktar. En viktigare fråga är dagsform och hur jag känner mig inuti. På sidan fitday får jag varje dag, om jag så önskar, svara på några enkla självskattande frågor om dagsform, humör, hunger osv. Det är inte så dumt.


Idag känner jag mig ju inte som någon superwoman direkt, men det kanske kommer tilbaka med ketosen. Jag älskar dom dagarna, när jag verkligen känner att jag har oändlig energi och jag skulle kunna gå hela dagen bara för att det är så skönt. Men idag är betydligt bättre än igår och dagen före det. Så jag går i rätt riktning. Och framförallt, jag känner att jag kan lita på mig själv lite bättre idag. Den tidigare känslan av att ha pli på sig själv börjar sakta men säkert återbyggas. Och vågen hemma pekade lite nedåt idag igen. Kände i morse att det nog var så det var så jag ställde mig på vågen och den visar åter igen ett minus, ett litet sådant men dock ett minus.


Jag har dessutom fått en riktig solglasögon bränna   och får kanske börja fundera på antingen kepa eller solskyddsfaktor. Jag är ju ute oftast när solen steker på som starkast. Eller så kanske jag skall lämna solglasögonen hemma och jämna ut brännan lite. Men som ni vet....


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards