Alla inlägg den 4 april 2010

Av Louise - 4 april 2010 14:12

Omvänd ordning men det spelar ingen större roll egentligen. Superskönt väder ute och jag har tagit en lång promenad i ganska lugnt tempo. Promenaden slutade på; 14871 steg vilket är helt ok.


Malmslättsvägen                   Bobergsgatan

     



   

Stenbrötesgatan             Mot Sherwoodskogen...


               Ryd

     VILL, VILL VILL       


Golfbanan        moi                                   

Här börjar vi egentligen men då jag lade in dem i fel ordning så fick det bli baklänges...tog heller inte några bilder förrens jag kom till strax innan slestadsrondellen.


Nu skall gå och handlas ostbågar och cola. Knodden skriker efter godis och jag gillar det inte. Men om det är enda sättet att få honom med på en prommenad så får det bli en till. 


Ha en alldeles underbar dag och njut av vårsolen.   


Av Louise - 4 april 2010 10:31


GramsCalories%-Cals
Calories
200


Fat
6.0
54
28
%
Saturated
2.5
22
12
%
Polyunsaturated
0.0
0
0
%
Monounsaturated
0.0
0
0
%
Carbohydrate
20.0
80
41
%
Dietary Fiber
6.5



Protein
15.0
60
31
%
 
0
0
%

 
Fat
 
28 %
Carbs
 
41 %
Protein
 
31 %
 
    

Av Louise - 4 april 2010 10:26



GramsCalories%-Cals
Calories
200


Fat
6.0
54
27
%
Saturated
2.3
21
10
%
Polyunsaturated
0.0
0
0
%
Monounsaturated
0.0
0
0
%
Carbohydrate
22.0
88
44
%
Dietary Fiber
8.4



Protein
14.0
56
28
%
Alcohol
0.0
0
0
%

 
Fat
 
27 %
Carbs
 
44 %
Protein
 
28 %
 

Av Louise - 4 april 2010 08:51


Jag börjar närma mig slutet på vecka 8. Det närmar sig slutet på rivstarten. Ångest. Visst vi tar det lugnt, men det är en ganska behaglig plats jag befinner mig på just nu. Jag har inget emot att äta ersättningarna, tycker det är skönt att slippa räkna kcal. Fyra barer om dagen, klart. Jag har full kontroll utan att lägga någon direkt energi för att ha kontrollen. Jag går ner i vikt och jag börjar verkligen se och känna resultat. Det är en härlig känsla. Jag märker inte av någon lös hud, men det är klart jag har långan väg att gå ännu.


Jag har nu gått ner 17 kg av 37.9 kg. Det är 20 kg kvar. Som man bäddar får man ligga. Jag försöker verkligen att inte tänka så mycket på hur långt jag har kvar, utan försöker tänka på hur långt jag kommit. Att stanna i här och nu och inte slås ner av siffror. Men jag funderar på, - Hur lång tid kommer det att ta efter att jag börjat äta igen? Hur mycket kommer jag gå ner/vecka då?

Sedan känner jag efter lite och inser att jag redan nu mår så pass mycket bättre som det är. Så vad spelar det egentligen för roll? Jag är nere på 89.5 och för mig är det en ganska normal vikt, eller en acceptabel vikt. Jag har tagit bort den stora massa på 17 kg som för mig var oaceptabel. Allt över 89.9 kg är ogillat, allt över 100 är otänkbart och nerpackat och bortpackat med starka försvar. Jag kan göra så mycket mer nu, och min självkänsla är stärkt. Inom 2 veckor kommer jag väga under 86 kg.


Idag jobbar jag bara en kortis framåt kväll. Vädret är underbart. Ska ta min runda lite senare efter frukostkaffet.


Tänk att det redan är April. Vart tar tiden vägen? Det är vår nu, det är snart Maj månad och sedan kommer sommaren. Vad ska jag har på mig då? Jag har ju en hel del kläder så det ska väl inte bli ett problem egentligen. Har ett jättesnygg mockaliv som jag aldrig använt. Kommer bli hur snyggt som helst med ett par jeans vid varma sommarkvällar. Och vem saknar inte sin jeansjacka? Snygg byxor, gå ut i jacka. Det ska bli så trevligt med sommar i år.   

       


Särskilt varma lediga sommarkvällar


 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards