Alla inlägg den 15 april 2010

Av Louise - 15 april 2010 18:22


Då var det fastslaget. Jag har gått upp 0.6 kg sedan coachningen i tisdags. Helt otroligt. Jag har ökat med en bar/dag sedan dess och det drar jag nu tillbaka med omedelbar verkan. Alltså jag har ätit 1000 kalorier/dag i två dagar istället för 800. Några plusresultat vill jag inte ha mer än på bankkontot.


 


 


Här kan vi då se att resultatet är helt ok även om inte perfekt, 4.2 kg på tre veckor. Nu har jag gått ner totalt 19.1 kg eftersom att jag plussat, tidigare resultat var 19.7   Jag har tappat 1.3 kg FFM (muskler osv) men även 2.9 kg fett. Får se detta lite som en varning, en tillstramning. Och att sluta gnälla över hunger.


Ta ett steg tillbaka, se över hur långt jag kommit och som Mumlan skrev tidigare, hur snabbt har jag inte gått ner all denna vikt särskilt om man jämför med hur lång tid det tog att lägga på sig den. Tack för den. Så bra med utomståendes synpunkter och iaktagelser. Det är svårt att vara objektiv gällande sig själv och det är lätt att snöa in i detaljer.


Idag har jag inte jobbat men jag skall jobba imorgon och hela helgen. Så idag har jag fokuserat på mig och på träning. Dagens steg är ganska få trots allt, 22265 steg so far. Det kan jag inte tolka som annat än att jag är i bättre form?! Jag har gått varvet och avslutat med lite styrka i rydsspåret samt gått fram och tillbaka till itrim. Men jag har inte riktigt fått till det ännu med styrkan. Provade extention idag igen genom att vira min tröja kring stången, men det blev fortfarande för hårt. Eller så är det att jag har lite ont i magen. Den är lite öm efter alla cranberries.


Fick lite plus på kontot idag, tack. Så idag har jag köpt chili sin carne. Denna vecka är det 10% rabatt då mitt itrim firar 4 år. Jag skall försöka att variera lite mer som min coach påtalade för mig. Har en hel del olika varianter att alternera mellan, smoothisen har jag dömt ut lite eftersom att den mättar inte så bra. Men om jag kan börja dagen med en sådan, sedan ta en bar till lunch och efter det köra en chili och avsluta med en smothie eller bar. Tror min coach kan ha rätt i att lite mer variation inte skadar.


Imorgon jobbar jag kväll, då kan jag lägga ett varv på förmiddagen.


Dagens grupp handlade mycket om fett. Vi diskuterade olika fetter och dess verkan. Blev en hel del prat i gruppen. Sådant gillar jag. Men även en diskussion om vågkvittot kom upp. Kände dessvärre att jag inte riktigt var på humör idag, lustigt att ett ynka halvkilo kan väga så mycket på energin och humöret. Vad är ynka 600 gram jämfört med 19 kg?


       

grupp · LCD
Av Louise - 15 april 2010 08:58

Idag plussar hemvågen. Varför då? 88.2 kg.


Detta är verkligen prövningarnas tider. Men ska försöka att inte hetsa upp mig över detta.


Tvättar just nu men ska ut och springa sen. Bränna och bränna, sol och energi.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards