Alla inlägg den 16 april 2010

Av Louise - 16 april 2010 22:36

...jag har ju nu gått ner mer än hälften av vad jag planerat att gå ner totalt.


Det är faktiskt en bra milstolpe. Även om jag försöker att inte tänka på hur lång vägen fortfarande är innan jag är i mål. Totalt har jag ju tänkt att gå ner 37.9 kg. Detta kommer att ta tid och jag känner att det värsta arbetet på något sätt är avklarat. Att väga 88 kg känns ändå rätt ok. Inte att jag är nöjd nu utan att det känns som om jag nu har värden som inte är skyhöga gällande vikt, BMI. osv. Nu kan jag göra saker jag tidigare kände mig begränsad i.


Nåja. Nu, slita mig från datorskrället.


Ha en mycket trevlig fredagskväll. Har märkt att mångafaktiskt kan låta bli datorn under helgen. Grattis till det. :0)

Av Louise - 16 april 2010 21:28

...nyss hemkommen från kvällsarbetet. Varit en skön kväll, lagom tempo, inte så mycket förseningar och lite tid att sitta och prata med personalen innan man går hem för dagen. Sällan man hinner det.


Nu sitter jag här med en iskall coca cola zero. Funderar lite kring detta med  fixering kring alkoholen som inte förekommer under itrims snabba. Jag saknar inte alkohol för jag dricker så sällan, knappt aldrig faktiskt. Men det är många som skojar om det på mötena, associationerna anspelar ofta till just saknaden av alkohol.


Hur viktig är den egentligen ute i stugorna?

Eller är det en fråga om det sociala samspelet.

Är det så svårt att umgås utan vissa viktiga delar för att fullborda en social tillhörighet? Grupptillhörighet?


Ofta hör jag beskrivningar som, alkoholen behövs för att koppla av. Är det för att man gör sig otillgänglig? Ex jag kan inte köra bil när jag druckit och innebär då det att jag gjort någon form av isolering från någon stressfaktor, ex kan inte skjutsa någon eller kan inte ta mig någonstans utan bilen. Är det det som gör  att vi lite rituellt tar ett glas vin för att vi kopplar det samman med ledighet, otillgänglighet, behövlig isolering? 


Men jag säger inte att jag inte uppskattar ett glas vin i goda vänners lag. För det gör jag. Men det händer i regel bara på sommaren, och det är sällan mitt initiativ. Har jag missat en viktig ritual i den svenska kulturen. Eller har jag helt enkelt sett för mycket elände i kombination med alkohol?


Djuping så här på fredagskvällen.


Nu ska jag ta mig en sista bar, choklad, för att fira på mitt sätt att det är fredag kväll. Jag jobbar ju imorgon men börjar inte förens kl 13 så jag har sovmorgon och hinner fixa lite plugg ch mys med knodden. Köpte med en snickers hem till honom idag. Efter gårdagens föreläsning ville jag helt enkelt inte köpa chips. Men en snickers har ju relativt bra värden jämfört och det är extra mycket nötter i den nu så den är ett bättre alternativ.


Dagens motion blev ett varv 22003 steg. Har fått in en bra fart på den och har inte haft behov av att utforska lika mycket just nu. Kan säga att gårdagens stocklyftning i ryd gjort susen. Både ben och armar känns av med en trevlig liten träningsvärk. Jag hinner nog ta ett varv imorgon igen. Vore skönt om jag kunde vara lika piggelin som Peter, men det är jag inte. Jag behöver mina ritualer med kaffe, frukost och lite surfning innan jag komer ut. 


Nu ska jag kika på Mads Mikkelsen   och filmen Exit. Tycker han är lite fin och det är något med danskan...ruggigt bra skådis dessutom...Bara älskar Bleeder, Pusher, De grønne slagtere ..


 

Av Louise - 16 april 2010 10:12


Tar det lugnt. Telefonen ringer om jobb men jag tycker jag har tillräckligt för ett par dagar. Ignorerar och fortsätter titta på Breaking bad. Skall ge mig ut på powerwalk om en liten stund och avsluta i sherwoodskogen ;0) och lyfta stock. Känns i armarna idag faktiskt efter gårdagen. Behöver dock hitta lite ny musik till mp3n, men har lite torka gällande vad jag vill lysna på. Inget som är intressant just nu. Hittade en gamal mp3 med lite blandat till sonen och jag kan säga att Linkin park, det faller inte i smaken. Det ordnar sig säker med det. Jag fixar inte radion, det är samma musik om och om igen och inte är det bra musik heller. Enligt mig.


Kan bli lite Kingdom come för det var längesedan.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards