Direktlänk till inlägg 16 april 2010

Fredag kväll..

Av Louise - 16 april 2010 21:28

...nyss hemkommen från kvällsarbetet. Varit en skön kväll, lagom tempo, inte så mycket förseningar och lite tid att sitta och prata med personalen innan man går hem för dagen. Sällan man hinner det.


Nu sitter jag här med en iskall coca cola zero. Funderar lite kring detta med  fixering kring alkoholen som inte förekommer under itrims snabba. Jag saknar inte alkohol för jag dricker så sällan, knappt aldrig faktiskt. Men det är många som skojar om det på mötena, associationerna anspelar ofta till just saknaden av alkohol.


Hur viktig är den egentligen ute i stugorna?

Eller är det en fråga om det sociala samspelet.

Är det så svårt att umgås utan vissa viktiga delar för att fullborda en social tillhörighet? Grupptillhörighet?


Ofta hör jag beskrivningar som, alkoholen behövs för att koppla av. Är det för att man gör sig otillgänglig? Ex jag kan inte köra bil när jag druckit och innebär då det att jag gjort någon form av isolering från någon stressfaktor, ex kan inte skjutsa någon eller kan inte ta mig någonstans utan bilen. Är det det som gör  att vi lite rituellt tar ett glas vin för att vi kopplar det samman med ledighet, otillgänglighet, behövlig isolering? 


Men jag säger inte att jag inte uppskattar ett glas vin i goda vänners lag. För det gör jag. Men det händer i regel bara på sommaren, och det är sällan mitt initiativ. Har jag missat en viktig ritual i den svenska kulturen. Eller har jag helt enkelt sett för mycket elände i kombination med alkohol?


Djuping så här på fredagskvällen.


Nu ska jag ta mig en sista bar, choklad, för att fira på mitt sätt att det är fredag kväll. Jag jobbar ju imorgon men börjar inte förens kl 13 så jag har sovmorgon och hinner fixa lite plugg ch mys med knodden. Köpte med en snickers hem till honom idag. Efter gårdagens föreläsning ville jag helt enkelt inte köpa chips. Men en snickers har ju relativt bra värden jämfört och det är extra mycket nötter i den nu så den är ett bättre alternativ.


Dagens motion blev ett varv 22003 steg. Har fått in en bra fart på den och har inte haft behov av att utforska lika mycket just nu. Kan säga att gårdagens stocklyftning i ryd gjort susen. Både ben och armar känns av med en trevlig liten träningsvärk. Jag hinner nog ta ett varv imorgon igen. Vore skönt om jag kunde vara lika piggelin som Peter, men det är jag inte. Jag behöver mina ritualer med kaffe, frukost och lite surfning innan jag komer ut. 


Nu ska jag kika på Mads Mikkelsen   och filmen Exit. Tycker han är lite fin och det är något med danskan...ruggigt bra skådis dessutom...Bara älskar Bleeder, Pusher, De grønne slagtere ..


 

 
 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

17 april 2010 07:48

Hmm alkoholen var ett av mina hinder för att gå in på pulver. Jag hade svårt att tänka mig att inte få ta min fredagsöl eller vara nykter på festerna som var planerade då och då och det fanns inte tio veckor i rad där det inte fanns en fest inplanerad.

Jag blev förvånad. Det var det enklaste av allting. Jag kände ingen saknad för det mesta och jag hade en egen fest där jag inte tog någonting men däremot höll jag låda för fullt. När de andra åt höll jag mig undan lite för att inte frestas eller plågas.

Det som hände idag är att jag inte tål lika mycket och inte lika starkt. Den fredagsöl jag dricker är oftast 2.8 % folköl. Festar jag blir den en 3.5 Det värsta är om jag går ut då blir det starköl men jag ser till att det blir få eller så är jag ute kort tid annars blir det inte så bra.

http://nylopare.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards