Alla inlägg den 18 april 2010

Av Louise - 18 april 2010 20:21

Började dagen med en promenad följt av arbete. Inte varit så sugen på precis allt förutom itrimsortientet. Men det har varit en del jobbiga saker som att de bjöd på tårta en dag, och en annan dag ett gigantiskt påskägg, och sedan sitter ju jag och matar personer som inte klarar av det för egen maskin. Det kan ibland bli lite tufft, tankarna går mycket kring mat och ibland är man inte lika tjockhudad. Alltså jag tar inte tillbka att jag gillar att laga mt och sånt, men jag har kännt att min karaktär sviktat lite. Tanken finns där på ett sätt jag inte gillar, och jag har inte varit så full av energi.


Idag blev en dag på smoothisar. Och jag är faktiskt ganska nöjd. Känner lite som om jag börjat om på dag ett med shaker. Och det känns lite bra. Jag väntade till efter prommenaden och tog min frukost runt 11. Jag vet att det inte är bra, men med tanke på att jag jobbade kvällen så väntade jag tills jag blev riktigt hungrig. Och efter det har det gått lättare. Jag testade även en ketossticka, vi har sådana på jobbet och fick ett negativt svar gällande ketoner. Blev lite besviken men så har jag ätit 1000 kcal under två dygn. Nu är jag tillbaka på mattan igen. Nya tag.

Av Louise - 18 april 2010 00:01


Detta är anledningen till att man skapar nätverk, när jag vacklar så har jag någon som tar emot. Tack Peter, Sussie, studentitrim, Lena för alla peppande ord. Detta är även en bra demnstration av styrkan i grupp.


Jag skall hålla mig på mattan. Jag har komit så långt så att falla dit på lustprincipen nu vore så typiskt. Jag har ställt klockan, skall införa ett nytt moment på agendan, morgonprommenad. Jag är så himla seg på morgonen, det tar sån tid för mig att komma igång och att komma ut. Och när jag börjar jobba senare på dagen så blir det lite av ett stopp på vägen för mig. Jag kommer inte ut innan och inte heller efter. Detta gör att jag känner mig lite misslyckad. Visst kommer jag upp i mina steg när jag jobbar men det är inte samma arbete för kroppen som att gå en powerwalk, och jag är så nära 85 kg nu. Och som ni kanske minns så har jag sagt att när jag är nere på 85 så skall jag börja springa. Nu jäklar tar vi nya krafter.


 

In the place of a Dark Lord you would have a Queen! Not dark but beautiful and terrible as the Morn! Treacherous as the Seas! Stronger than the foundations of the Earth! All shall love me and despair!



Tusen tack till er alla för peppning. Ibland behövs den så oerhört mycket. Bara lite sunt förnuft, lite återblick, en spark därbak, lite kämparglöd en gnista.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards