Alla inlägg den 5 april 2010

Av Louise - 5 april 2010 23:15

Jobbar bara kvällen. Skönt att inte känna press att somna snart. Jag skall lägga mig snart och bara njuta av att jag inte behöver ställa någon klocka. Ringer de imorgon, då kan jag inte jobba mer än vad jag redan skall.


Idag har jag jobbat långt pass. Började 7 och körde till 15. Gick på igen 16.30 och slutade 20.30 Det blir fint på kontot i slutet på maj. Härligt att kunna påverka sin ekonomi och slippa CSN. Utom att betala tillbaka då vill säga. Men det är inte fett att leva på csn. Särskilt inte när man är förälder.Nu kommer det snart lön. 11.5 timmars arbete. Och det är röd dag. Great.


Nu ska jag knoppa


sov gott   

Av Louise - 5 april 2010 15:19

Nu har snön från i morse försvunnit. Nu är det bara blätt och lerigt. Nu, nu kan äntligen våren komma. Ingen mer snö, tack.


Har jobbat pass ett idag och skall strax tillbaka för pass 2, har bara varit hemma och sett till att knodden ätit mat och att han kommer ut en sväng. Märker av att han är inne i en period som kräver extra mycket övervakning. Han slarvar mer nu än vad han gjorde tidigare med sådant som borsta tänder, äta frukost, duscha och framför allt är han slarvig med att plocka bort sin disk. 5 glas stod det på vardagsrummsbordet  när jag kom hem. 5 glas!! Sedan tar man ut dem under tysta protester och var hamnar de...jo på diskbänken. Hoppar de in i diskmaskinen av sig själv brukar jag fråga då.


Har kommit upp i 13571 steg vid första passet. Tycker det blir färre steg numera för samma pass. Kan det vara så att jag nu dels hittar bättre, eller kan det ha att göra med bättre kondition = längre steg?


Hunger. Jag har svårt att nöja mig med 4 barer. Är bra sugen på en till efter att den sista är tagen. Får kämpa för att hålla klockan och inte äta för tätt. Känns som om jag har en hungerdag idag. En av tjejerna satt med en härligt doftande påsktallrik med prinskorvar, janssons och köttbullar. Jag satt kvar men oj vad gott det vore. Jag led verkligen när hon slängde det sista och jag fick konstiga bilder av mig själv ståendes ätandes direkt ur soptunnan. Tur det snart är tillåtet att äta. Ibland längtar jag, iband fruktar jag. Potatis och lax och grönt, det är min första rätt.


Jag hoppas min kära fader snart har tid att hjälpa mig att fixa balkongen med så att jag kan börja ha öppet och göra snyggt inför våren och sommaren. Vad jag längtar efter sommar. Skall utforska badplatser i och runt Linköping. Jag badade som liten i Himnabadet i Linghem, Tinnis eller vid farmors koloni i Emmalund. I år ska jag se över vad som finns.


Är bra sugen på att ta en bit av östgötaleden om jag får tid igen. Plocka fram trangriaköket, tältet, sovsäckar och sånt och ut på vandrarstråt. Men tälta blir det ju på Hultsfred också. Ska dit och jobba i år med sonen och ett flertal av mina vänner. :0)


Jag har avverkat punkt 25-38 med start Templet i Åtvidaberg till Valdemarsvik.


 


Likaså har jag en önskan om att vandra skåneleden från kust till kust


 

Men fjällvandra, det tror jag är en upplevelse utan dess like. Det är tur att jag planerar för ett långt och friskt liv. Så mycket jag vill göra, så lite tid.


 


Nu ska jag gosa med knodd, sedan tillbaka till jobbet. Ha en fin dag därute. Och ta hand om varandra.


 

kopierad från Christina Lindqvist

Av Louise - 5 april 2010 06:22

Men vad i helvete! Var fans jävla satans förbannade skit kom den helvetes jävla snön ifrån, för fan?


Det är ju vår nu!  


Nåväl -2.0 kg denna vecka. Nu är det bara -2.2 kg kvar som skall bort till tisdagen den 13/4. Det bör inte vara omöjligt. Särskilt med tanke på att itrims våg är snällare än min.


Skall strax gå till jobb. Pressar lite kaffe först. Idag kommer det att bli många steg då jag jobbar ett långt pass. 7-19.30 Jag vet hur ledsna panshisarna kommer att vara idag. De tar sig liksom inte ut. PÅ GRUND AV SNÖ. Sedan är det två andra saker som stör mig just nu.


1. Jag skall inte behöva gå till mitt jobb innan arbetstid för att få den informationen jag behöver.

2. Jag skall inte behöva ställa min mobil till förfogande för mitt arbete. Varför skall jag betala för att jobba? Och varför ser personalen sur ut när jag lägger fram min ståndpunkt i frågan?


Jag, som inte gillar mobiltelefoner. Inte vill ha en mobil helst. Aldrig köpt en ny mobil, bara tagit över andras begagnade. Jag tycker vårt samhälle är trångt som det är. Varför ska jag ständigt vara nåbar? Jag har telefonsvarare. Krävs det i arbetet så skall arbetsplatsen stå för telefon och nät. Surgurka idag.   Men med all jävla rätt. JÄVLA SNÖ!!!


 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards