Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Geggamojjans tid är här...

Av Louise - 5 april 2010 15:19

Nu har snön från i morse försvunnit. Nu är det bara blätt och lerigt. Nu, nu kan äntligen våren komma. Ingen mer snö, tack.


Har jobbat pass ett idag och skall strax tillbaka för pass 2, har bara varit hemma och sett till att knodden ätit mat och att han kommer ut en sväng. Märker av att han är inne i en period som kräver extra mycket övervakning. Han slarvar mer nu än vad han gjorde tidigare med sådant som borsta tänder, äta frukost, duscha och framför allt är han slarvig med att plocka bort sin disk. 5 glas stod det på vardagsrummsbordet  när jag kom hem. 5 glas!! Sedan tar man ut dem under tysta protester och var hamnar de...jo på diskbänken. Hoppar de in i diskmaskinen av sig själv brukar jag fråga då.


Har kommit upp i 13571 steg vid första passet. Tycker det blir färre steg numera för samma pass. Kan det vara så att jag nu dels hittar bättre, eller kan det ha att göra med bättre kondition = längre steg?


Hunger. Jag har svårt att nöja mig med 4 barer. Är bra sugen på en till efter att den sista är tagen. Får kämpa för att hålla klockan och inte äta för tätt. Känns som om jag har en hungerdag idag. En av tjejerna satt med en härligt doftande påsktallrik med prinskorvar, janssons och köttbullar. Jag satt kvar men oj vad gott det vore. Jag led verkligen när hon slängde det sista och jag fick konstiga bilder av mig själv ståendes ätandes direkt ur soptunnan. Tur det snart är tillåtet att äta. Ibland längtar jag, iband fruktar jag. Potatis och lax och grönt, det är min första rätt.


Jag hoppas min kära fader snart har tid att hjälpa mig att fixa balkongen med så att jag kan börja ha öppet och göra snyggt inför våren och sommaren. Vad jag längtar efter sommar. Skall utforska badplatser i och runt Linköping. Jag badade som liten i Himnabadet i Linghem, Tinnis eller vid farmors koloni i Emmalund. I år ska jag se över vad som finns.


Är bra sugen på att ta en bit av östgötaleden om jag får tid igen. Plocka fram trangriaköket, tältet, sovsäckar och sånt och ut på vandrarstråt. Men tälta blir det ju på Hultsfred också. Ska dit och jobba i år med sonen och ett flertal av mina vänner. :0)


Jag har avverkat punkt 25-38 med start Templet i Åtvidaberg till Valdemarsvik.


 


Likaså har jag en önskan om att vandra skåneleden från kust till kust


 

Men fjällvandra, det tror jag är en upplevelse utan dess like. Det är tur att jag planerar för ett långt och friskt liv. Så mycket jag vill göra, så lite tid.


 


Nu ska jag gosa med knodd, sedan tillbaka till jobbet. Ha en fin dag därute. Och ta hand om varandra.


 

kopierad från Christina Lindqvist

 
 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

5 april 2010 17:05

Basthagen, Åtvid! Har du bott där? Min bror bodde där när han levde.

Jag har gått Vidingsjö till Bestorp, på två dagar men att förklara det skulle ta förlång tid.

Bad i Linköping. Jag rekomenderar badet vid Bergs slussar. Eller badet vid Stjärnorps kamping men är dock en bit bort. Sedan finns ju Svårtåfors. Natarsjöar var det men Himna finns kvar och Tinnis likaså. Vikingstad finns kvar tror jag. Nu kommer jag inte på så mycket mer för jag är ju ingen badare igentligen. Dock badade jag för första gånger på många år förra året. Kan kanske bro på vikten ;)
Ha det gott.

http://nylopare.blogspot.com

 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

5 april 2010 17:07

Just jag glömde svara på din hungerkänsla. Eftersom du går så mycket så kan det vara så att du behöver lägga till något. Men det där vet ju coachen. Jag fick äta 800 kcal plus en liten bar om jag ville. Men det var ju då det.

http://nylopare.blogspot.com

 
Louise

Louise

5 april 2010 23:15

Nej jag har aldrig bott i Åtvid. :0)

Jag tänker oxå på detta med att när man går så mycket som jag gör så borde det rimligen krävas mer kcal. Enligt fitday.com skall jag med min aktivitetsnivå ligga på över 4000 kcal/dag. Men det är inte itrimmetoden. Jag kämpar på men det är tufft ibland. Men vem har sagt att livet skall vara enkelt. Så länge jag känner att jag inte mår fysiskt dåligt, känner mig matt så tänker jag inte öka. Det är snart över. Då skall jag börja med alla recept jag samlat på mig och kolla igenom hela det gigantiska sortiment som finns idag gällande nyttigare kost. Dinkel, quinoa, matvete, bulgur.... Finns alltid något som passar på tasteline.

Tack för alla badplatstips. Jag skall kika igenom dem och provbada.



Calories Burned Today 4,301 kcal

http://itrim69.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards