Alla inlägg den 1 april 2010

Av Louise - 1 april 2010 18:40


Det blev ute idag som jag hoppats på med viss vånda och regnet upphörde. Har inte blivit blöt. Denna var inte lika långt bort och gav inte lika många steg. Jag är uppe i 13731 steg so far, men skall ta en PW snart. Idag har det varit glassigt lugnt. Och solen dök upp och har strålat till och från hela dagen. Jätteskönt.


Jag har gått ner nästan 17 kg (16.7). Jag har gått ner 4,5 kg av 8 kg som jag skall gå ner till nästa coachningen , enligt matchen om -12 kg. Klart jag fixar 3,5 kg på 12 dagar och då har jag gått ner totalt -21.1 kg. Det är många paket margarin i fett.


                        


Imorgon är jag ledig, så då skall det bli lång powerwalk. Jag hoppas det blir sol, hoppas hoppas hoppas. Och tittar man på smhi's väderlek så ser det ut att bli just soligt, men kallt.


Nu ska jag gå ut. Sonen har köpt pizza. Och vet ni vad. Jag äcklas. Det är ingen juste reaktion, men det är den reaktion jag får. Jag vill inte äta den, jag vill kasta ut den. Jag vill inte att knodden skall äta sånt skit. Men vad skall man göra, kan ju inte helt förändra hans liv. Han är trots allt 14 år. Nu går jag ut.   

Pizza

Energi kcal: 1869,00 Energi kJ: 7826,00

 

Av Louise - 1 april 2010 06:31


Det regnar, det fullkomligt öser ner. Och jag vet inte om jag ska jobba ute eller inne. Eftermiddagen ser fin ut. Så jag hoppas fprtfarande på ute, trots väder. Steg steg steg steg!


 


Idag kom jag upp tidigt utan problem, hoppade i duschen och sitter nu här med en kopp kaffe. Skall strax packa ihop väskan och gå till jobbet på andra sidan gatan. Igår ringde de från jobbet jag sökte i förra veckan, de meddelade att det fanns en annan sökande som hade större erfarenhet än mig. Men att denne hade bett att få avvakta litet. Så. Second best igen. Det var inte ett nej, men det var heller inte ett ja. Tråkigt detta moment 22. Att kliva ut från högskolan och sedan inte få jobb för att jag inte har erfarenhet.    Men det är som det är, det är bara att gilla läget. Och jag gör ju det, jag gillar mina gamlingar. Men mina händer är inte skapta för detta yrke. Har stora varningssignaler i form av sprickor och blåsor och en del aj aj. Sprickan mellan pekfingret och tummen har nästan helt gått ihop nu så det artar sig men jag har fått fler blåsor och huden är helt oelastisk. Jag har en fenuril i väskan så jag smörjer hela tiden. Nu räcker det med gnäll.


Vågen står idag på 90.2 kg, det är så nära så nära.   


Nu vill jag inte att ni skall tycka att det är extremt att jag väger mig varje dag. Jag vet att det inte säger så mycket. Men eftersom jag är en person som gillar att ha koll, och som gillar att föra diagram så har jag sett en del fördelar. Om jag vill gå tillbaka och jämföra med något specifikt datum så blir jag så sur när jag inte har siffran. Nu finns den. Så jag lägger inte fullt så mycket tanke kring vägningen som det kanske tros. Men klart, när det pendlar kring en siffra som är av viss betydelse. Som att byta från tresiffrig till tvåsiffrig eller som nu. Att gå från 90 till 80. Eller när jag närmar mig något av mina delmål, då ökar spänningen.


Nu måste jag gå. Ha en fin dag och ta hand om er.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards