Alla inlägg den 3 april 2010

Av Louise - 3 april 2010 17:05

Nu har jag jobbat klart för idag. Och vilken solig dag det varit. Helt underbart. Jag har sådana dagar världens bästa jobb. Jag får promenera en hel dag i solen. Till och från boende, eller jag kan tom ha promenad på schemat. I like.


Dagens steg 22387 so far. Jag kan ta det lugnt resten av kvällen och bara mysa med knodd. Och imorgon jobbar jag kväll. Så jag kan sitta uppe och uggla.


 


Ikväll skulle det sitta fint med LOTR (Lord Of The RIngs), har haft hela samlingen men efter ett samboskap från helvetet är jag utan dem. Men har nu köpt hela trilogin i förlängd version på tradera för ...hör och häpna...139 kr, inklusive frakt. Mycket bra köp.


Har även gått med på att testa en tidning som heter Allt om mat, första tidningen kom i går och jag tackade ja för att jag skulle få en digital gramvåg för matprodukter på köpet. Jag tittade nyligen på en sådan på priso för 199 kr och nu får jag den samt två tidningar för 89 kr. Det gäller bara att komma ihåg att tacka nej till den sedan. Men jag tycker det är inspirerande att läsa om mat, att planera, hitta nya ingredienser, kombinationer. Jag gillar ju att laga mat. Bara att jag måste lära mig att inte äta upp allt. Jag tror att jag kan omvandla mitt intresse för att stoppa maten i munnen till att experimentera med den istället på ett konstruktivt sätt. Blir väldigt inspirerad av Nigella. Dels för att hon är lite rundare och oerhört sexig och hon lagar en hel del intressant mat.


  Sedan har vi Jamie Oliver   och Per Morber. 


   


Dagens mat för familjen


Pommes med fläskfilé och sallad ...


 





Av Louise - 3 april 2010 06:48

 Jag skall gå och jobba. Slutar 15. Ville bara önska alla en trevlig påskafton. Och kom ihåg att det är påskafton även nästa år. Och ägg finns det även efter första veckorna. Ni fixar detta utan problem.


Fråga dig detta.


Vad vill du med ditt liv?

Hur vill du leva ditt liv?

Vad är viktigt för dig?

Är det värt det?


Ta en naturdiet dark chocolate eller chocolate crisp eller cranberry bar och njut av den istället. Jag har klätt upp mig lite. Kommer i mina gamla snyggbrallor, vinröda lite mattglansiga men sammetstryck nere vid foten. Sitter perfekt. Hur gött som helst.   Ikväll blir det finmiddag och film. Fläskfilé med något och något till för knodd och lite cocacola zero.


Nu måste jag springa


Bye bye

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards