Alla inlägg den 29 april 2010

Av Louise - 29 april 2010 21:29

Nu är det sista veckan på VLCD. Tack. För nu vill jag verkligen börja äta igen. Är gruvligt trött på dessa barer, soppor och sånt. Jag vill ha kyckling med wokgrönsaker, jag vill ha lax, fläskfilé. Jag är vansinnigt tacksam för att de finns. För de har hjälpt mig att gå ner 20 kg i vikt. Nu börjar den riktiga kampen, att först hålla vikten, men även att fortsätta minska i vikt. Nu i "normal" vad jag gissar diettid, tålamod och stöttning.


Jag känner verkligen hur gärna jag vill sätta tänderna i pasta bolognese. Mmmmm.


Har jobbat hela dagen. Och har inte varit på humör alls. Har varit lite off sedan igår. Jag skulle köpa lasyr eller olja eller liknande till innätningen av balkongen. Jag stod på jula och tittade på de olika burkarna och hittade en svart jag ville ha.


 

FÖNSTER OCH DETALJFÄRG 0,9 L Allroundfärg för trä. Klibbfri ca 5 timmar efter målning, övermålning ca 10 timmar. 500-380 Vit. 500-382 Mörkbrun. 500-383 Blå. 500-384 Röd. 500-385 Grön.





När jag kommer fram till kassan får jag se att jag betalat fullpris. Jag påtalar detta och tydligen så var alla färger nedsatta utom just den svarta. Alla burkar på hyllan ser likadana ut. Så är det meningen att jag skall anama en form av uteslutningsmetod då i annonsen så står inte den svarta färgen med.


Åtminstone var det lite klantigt av jula, men det tyckte inte expediten. Han tittade knappt på mig när jag pratade med honom utan avfärdade mig surt. Jag lämnade tillbaka färgen och gick till rusta och köpte färg istället. Jag förväntar mig att bli bemött med lite servicemind och att min kritik blir hörd och reflekterad över. Detta rubbade min dag lite. Och jo, det var lite överdrivet även från min sida. Hade tänkt köpa cykel men tappade helt intresset för det.


Blev jag inringd idag, jag skulle börja kl 16 men de ringde tidigare och jag struntade i att svara först då jag kände mig ur form. Men de gav sig inte utan ringde flera ggr. Tillslut kände jag att jag måste svara. Kan du börja om en timme? Sånt kan vara jobbigt. Jag satt och planerade en promenad innan jobbet med mina nyinköpta hantlar från rusta (2x3 kg 99 kr) men det blev inget med det. Jag gillar ju ina tanter och gubbar så jag har inget emot jobbet. Bara det att jag ville göra lite annat. Och så missade jag dagens grupp. Men jag kände att mitt resultat denna gång skulle bli så litet så jag kände att det kvittade lite lika. Jag minns hur less jag var sist då jag gått upp 0,5 kg mellan coach och grupp. Hur det tog ner mig. Och då hade jag ändå ett resultat på -6 kg. Denna gång hade det hamnat på runt -1.2 kg och det kändes som om det kvittade. Jag satsar på nästa vecka. Får dock försöka ta igen föreläsningen.


Dagens steg är bara futtiga 11023 steg, vilket är fjuttigt för mig. Men så valde jag att cykla idag. Kände mig seg. Ny dag imorgon. Nya tag.


Nu tar jag kväll. Skall krypa ner i sängen och mysa med en film och en katt. Imorgon är det jobb. Delad tur typ...börjar 7 slutar halv åtta med några timmars rast.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards