Alla inlägg den 12 april 2010

Av Louise - 12 april 2010 16:39

Mmm!! Har äntligen kommit iväg på min långmilapowerwalk, och va skönt det var. Och mina skor....wow....mina skor är så sköna. Det var verkligen inga problem att gå rundan idag.Är uppe i 24045 steg idag, det känns riktigt bra då jag tog lite ledigt igår. Men nu är ju även solen tillbaka och med solen kommer energin och glädjen. Saken är den att jag upplever att jag är mindre hungrig idag, på förmiddagen var jag hungrig. Men jag hade en dålig start på dagen idag  och mitt gamla belöningssystem är fortfarande ytligt. När jag är låg så äter jag. Jag tror att många olika faktorer spelar in gällande vad som håller hungern borta, eller motivationen uppe.

  • ökad motion
  • diet under lång tid
  •  mina reserver är lägre
  • jag äter 800 kcal/d

Sekundära faktorer som spelar in

  • rörelse frigör endorfin (rätt?)
  • rörelse ger omedelbara resultat
  • fint väder och glada människor
  • mer rörelse erbjuds naturligt
  • trivas med arbete
  • ekonomi
  • hälsa
  • familj

Detta är bara lite brainstorm och skönt att sitta och fundera kring.


Vi har även hämtat ett skrivbord som bortskänktes i närheten, på cykeln. Ni ska veta hur mycket man kan göra med fyra starka ben, lite fantasi och en cykel. Det går att klara sig riktigt bra utan bil i många avseenden. När vi börjar diskutera flytt eller större inköp av möbel, längre sträckor. Men i min närbutik sutto det en lapp om ett skrivbord som bortskänkes, bara ett kvarter från mig skulle det hämtas. Vi kunde ha burit det hem egentligen men så lätt var det inte. Nu har sonen ett skrivbord för datorn, och ett skrivbord som skall vara snyggt och i ordning och för skolarbete.


Hoppas ni ala har en härlig dag och tar vara på solen   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards