Alla inlägg den 13 april 2010

Av Louise - 13 april 2010 20:54


Jag antar att vi alla åker på en sådan platå någon gång. När tåget rusar fram måste det någonstans slå in i en sandvall för att antingen sakta ner och sedan fortsätta i en balanserad lagom takt. Jag har drygt tre veckor kvar, och om jag fixar att komma under 80 så är det bra. Jag skall piska mig själv så långt däråt jag kan komma. Jag känner av en aningen liten besvikelse som lätt kan förvandlas till förlust av kontroll. Jag kan inte annat än erkänna att jag är bra sugen på en vanlig ostmacka. Men jag skall använda denna frustration som en redig piska.


Jag väger 87.2 kg på itrimvågen, 87.8 hemmavåg. Jag satsar friskt på 79.9 till den 5 maj.  


Är det någon som vill vara med och kämpa med ett eget mål?


7.3 kg vill jag gå ner på de 21 dagar som jag har kvar innan jag går in i nästa fas. Det kanske inte går, men kämpa ska jag. Jag skall utöka med mer styrka i någon form. Mer vatten. Lika mycket promenad.


 

Av Louise - 13 april 2010 14:00

Nu är det gjort. Och där får man för att man är kaxig. Bakslag.   


      


Jag har gått ner sedan senaste coachmötet ynka 6.6 kg. Det är riktigt ynkligt för att vara mig.


 

 


Det ligger en bra bit under 90 så det är väl helt ok. Jag har inte ökat muskelmassa utan tappat. Det är mycket fett som är borta 5.5 kg eller 3 % fett. Jag har gått ner 19.7 kg på 9 veckor och 7 dagar (10 v imorgon). Man kanske skall vara lite tacksam. Jag har tillåtelse att äta en bar till, men det kommer att påverka resultatet. Vi får se hur det går. Jag har tagit den långa promenaden för att bränna bort besvikelsen. Måste även öka vatten igen. Jag har sänkt mitt TBW med 1 kg, aj aj.

Av Louise - 13 april 2010 09:23


Coach idag. Jag har inte gått ner så mycket som vi satt upp trots att vi höll det lågt. Det känns inte bra. Vi får se vad vågkvittot säger. Jag hoppas på ökad FFM, det skulle förklara varför jag inte går ner så mycket som jag borde. Och visst, jag rör på mig mycket, går runt 1,5 mil eller mer/dag. Och resultatet från måttbandet är mycket bra.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards