Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Tack för snälla kommentarer

Av Louise - 13 april 2010 20:54


Jag antar att vi alla åker på en sådan platå någon gång. När tåget rusar fram måste det någonstans slå in i en sandvall för att antingen sakta ner och sedan fortsätta i en balanserad lagom takt. Jag har drygt tre veckor kvar, och om jag fixar att komma under 80 så är det bra. Jag skall piska mig själv så långt däråt jag kan komma. Jag känner av en aningen liten besvikelse som lätt kan förvandlas till förlust av kontroll. Jag kan inte annat än erkänna att jag är bra sugen på en vanlig ostmacka. Men jag skall använda denna frustration som en redig piska.


Jag väger 87.2 kg på itrimvågen, 87.8 hemmavåg. Jag satsar friskt på 79.9 till den 5 maj.  


Är det någon som vill vara med och kämpa med ett eget mål?


7.3 kg vill jag gå ner på de 21 dagar som jag har kvar innan jag går in i nästa fas. Det kanske inte går, men kämpa ska jag. Jag skall utöka med mer styrka i någon form. Mer vatten. Lika mycket promenad.


 

 
 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

13 april 2010 22:22

Igentligen skulle jag nog vilja hänga på men jag har andra mål än viktmål just nu. Det gäller min diabetes där jag hoppas slippa läkarinspektioner i framtiden. Det vore en seger. Vet nu inte om jag lyckas. Jag ska ta fastande prover denna vecka och träffa läkaren på måndag. En riktig rysare blir det brrrrrr.

Jag måste säga att jag tycker inte att en målbeskrivning med kg i är bra. Utan det ska vara att mer åt: Måltidsordning, vatten, och motion. Stadigt och regelbundet. Om du gör så och inte går ner så får du inse att kroppen har tagit en paus. Det viktiga är inte kg utan livsstilen. Den du ska ha resten av ditt liv. Den är viktigare än några kilo hit eller dit. De trillar av så småningom.

Sätt upp en plan och håll dig till den.
Du är ju bra på sådant :)))

http://nylopare.blogspot.com

 
Louise

Louise

13 april 2010 22:53

Ja då Peter. Jag lovar att det inte bara handlar om kilon. Det handlar om livsstil. Men som jag är funtad så behöver jag högt uppsatta mål för att driva båten framåt. Bättre att satsa högt och nå så långt jag kan och nöja mig. Men jag siktar på skyn. ;0)

Jag märker att rundan går snabbare så jag antar att jag har bättre kondis tar längre steg och då är det dags att börja se över hur jag skall bibehålla denna kondis. Min coach påtalar även detta med att styrketräna, så det kommer därifrån. Men jag vill ju gärna jobba med rygg och armar. Jag har full koll på måltidsordning, vätskekontroll och motion.

Men som jag brukar säga....the sky is the limit!!! ;0) Snart börjar jag springa.

I love my life

Och du. Lycka till med diabetesproven. :0)

http://itrim69.bloggplatsen.se

 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

14 april 2010 12:13

Fortsätt med att njuta av livet.
:)

http://nylopare.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards