Alla inlägg den 20 april 2010

Av Louise - 20 april 2010 22:54

Min gode itrimnätverkskompanjon Sussie har anmält sig till Tjejgåing. Jag undrar om något sådant kan bli aktuellt i LKPG tro?? Men i Norrköping går den av stapeln den 31a augusti. Kanske vore nått!


Kikade igenom min mailbox för jag hade ett minne av att jag fått något om nått lopp.Och mycket riktigt.


"Blodomloppet. Vill du delta i ett Itrim-lag på blodomloppet torsdagen den 27 maj? Du promenerar, joggar eller springer 5km eller springer 10km. Itrimpersonalen finns på plats för att heja och peppa! Anmäl dig i receptionen senast 15/4. Itrim bjuder på startavgiften och den T-shirt du ska springa i! Vänligen ange om du har Ica kort eller är blodgivare vid anmälan"


Läs mer om blodomloppet på: www.blodomloppet.se


Dessvärre är jag sent ute för detta. :0(

Av Louise - 20 april 2010 21:37

Jag kan ju inte låta bli utan måste kolla upp vad en BOD POD är.


 

Den ser lite UFO ut. BOD POD handlar om

BODy COmPosition: 


"In physical fitness, body composition is used to describe the percentages of fat, bone and muscle in human bodies. Because muscular tissue takes up less space in our body than fat tissue, our body composition, as well as our weight, determines leanness. Two people at the same height and same body weight may look completely different from each other because they have a different body composition" wikipedia


 


Dakota body testing, LLC


I denna ovanstående lilla ruta anger Dakota hur pass exakta resultat olika vågar har, och som ni ser så anses inte Bioelectrical Impedance vågen som särskilt tillitsfull. Nu önskar jag verkligen att man kunde jämföra resultaten. Visst ligger det något i vad som skrivs, men det är lite väl petigt kan tyckas. Skillnaden ligger i att vi kan väga lika mycket men ha olika kroppsform beroende på benstruktur eller fettprocenten.



Ibland går det bara lite för långt med tekniken...och tror ni den får plats i badrummet?

Av Louise - 20 april 2010 17:19

Idag tog jag en helt annan rutt. Tänkte ta den vanliga vägen men skulle bara förbi stora coop ute vid garnisonen och handla och sedan gå tillbaka och ta den andra vägen. Men istället tog jag en sväng till vidingsjös motionscenter. Där har jag inte varit sedan högstadiet. http://kartor.eniro.se/m/pUCXx 


Korpen håller till där av vad jag förstått. De har samma utbud av träningsredskap ute som Ryd har. Tycker båda borde utökas och bättras på. Jag saknar möjligheten till cablecross som borde vara relativt enkelt att lägga till och en hyperextentionbänk.


 


Finns en sådan utebänk i Vimanshäll längs Tinnerbäcken. Jag gick förbi med C och Z för ett tag sedan. Skall testa den och fota den nästa gång jag går där.


Men vid denna vägg har jag gjort en del drag idag. Det mesta brukar gå om man är lite påhittig.

Jag passade på att ta motionsspåret, det blev det lilla spåret på 2,5 km. Jag testade även att springa, men, nej, jag är nte där ännu. Nästa gång kör jag halvmilen. Dagens spår är 20552 so far. Och jag lyckades precis undkomma regnet.

Av Louise - 20 april 2010 11:13


Denna vid v 11 missade jag. Måste säga att svenska hälsokampen hade passat mig bra gällande träning.


Av Louise - 20 april 2010 09:03

Ligger kvar i sängen...fortfarande   


Slösurfar lite och hittade en artikel i aftonbladet plus om vattenförgiftning. Vet attt vi haft frågan uppe i vår grupp. Hur mycket vatten är ok att dricka. Och enligt Livsfarligt att dricka för mycket vatten  så får man inte dricka mer än 5-6 liter vatten/dag. Nu är det väldigt mycket men när man inte får äta så funkar vatten lite som en hungerlugnare. Kan vara en idé att mäta upp sitt vatten så att man inte dricker för mycket.


HEMVÅGEN

startvikt   106,9 kg                                          önskad viktminskning - 37,9 kg

v1   dag 7 103.9 kg /viktnedgågn 3.0 kg / summa  - 3.0 kg /målvikt   - 34.9 kg

v2   dag 7 100.0 kg /viktnedgång 3.9 kg / summa  - 6.9 kg /målvikt   - 31.0 kg

v3   dag 7   97.9 kg /viktnedgång 2.1 kg / summa  - 9.0 kg /målvikt  - 28.9 kg

v4   dag 7   96.6 kg /viktnedgång 1.3 kg / summa  -10.3 kg /målvikt  - 27.6 kg

v5   dag 7   94.7 kg /viktnedgång 1.9 kg / summa - 12.2 kg /målvikt  - 25.7 kg

v6   dag 7   93.1 kg /viktnedgång 1.6 kg / summa - 13.8 kg /målvikt  - 24.1 kg

v7   dag 7   90.9 kg /viktnedgång  2.2 kg / summa -16.0 kg /målvikt  - 21.9 kg

v8   dag 7   89.0 kg / viktnedgång 1.9 kg / summa -17.9 kg / målvikt - 20.0 kg

v9   dag 7   87.8 kg / viktnedgång 1.2 kg / summa -19.1 kg / målvikt - 18.8 kg

v10  dag 7  87.7 kg / viktnedgång 0.1 kg / summa - 19.2 kg / målvikt - 18.7 kg


oops. så det kan gå.   Men det har varit en tuff vecka. Skönt att vara tillbaka på banan igen. Nu ska jag gå upp och sätta på lite kaffe och invänta Madelene Schultzbergs slutresultat. Jag håller tummarna för ett bra resultat. Bra träning för ryggen tror jag, att ligga på sängen med bägbe armar framför sig och skriva på laptoppen. Får ta pauser i skrivandet för att orkar hålla uppe.   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards