Alla inlägg den 7 april 2010

Av Louise - 7 april 2010 16:22



Det blev en liten cykeltur på 1,5 mil i runda svängar. Vi körde lite fel och även en annan väg hem. Jisses vad jobbigt det var stundtals. Och min bakdel känns, den muskeln var otränad. Men det är roligt att cykla och det bästa var, det roade även knodden.   


Funderar på att gå och köpa ketosstickor. Om jag fattat det rätt kostar de inte så mycket, 113 kr för 50 stycken Keto Diabur Test 500 dock står det att de ej säljs utan recept?


Det kan det vara värt 113 kr, med tanke på den psykologiska effekten i vetskapen om att jag inte borde vara hungrig. Det är ett problem numera. Inte onthunger, inte hunger som ger sig uttryck av matthet eller trötthet. Bara ett hål i magen. Jag är pigg, känner mig allert, sover bra, jobbar bra men det känns som om efter att jag ätit en bar så har jag samma känsla som innan jag åt. Baren mättar inte, alls, eller väldigt lite. Det är skillnad men det är svårt att sätta ord på den känslan. Har ökat på vätskenivån så att det inte är därför. Äter på klockslaget. Det enda jag kan tänka mig är att jag gör av med för mycket energi.


All post är inte av ondo. Idag kom återbäringsbeskedet. Jag får tillbaka.   







Av Louise - 7 april 2010 09:25

Cykeltur på agendan. Skall cykla till farmors stuga vid skogens kant. ;0) Har kollat över cyklarna och de verkar vara i god kondition trots övervintring utomhus. Behöver byta sadel på sonens cykel då den är i relativt dålig kondition. Men det ordnar vi. Ska bli skönt att cykla. Och vädret ser helt ok ut. Jag har en äldre herrsykel med fotbroms oväxlad och den är så bra. Det är mer eller mindre bara att hoppa upp så kör vi. Den rullar av sig självt. Vem behöver växlar?


Vågen tog idag ett skutt. :0)


Nu "Hi Ho SIlver..."


Av Louise - 7 april 2010 00:28

Ligger klarvaken efter jobbet.   Var så trött idag och ville bara gå hem. Hade dåligt samvete för att jag kände så, men fick verkligen anstränga mig idag för att hålla humöret på topp. Nu är jag pigg minsann   


Jag ligger och myser i min nystädade säng i mitt nystädade hem, det doftar ajax. Tänker inte jobba imorgon. Ska spendera dagen med mina två favorit panchisar, farmor och farfar. De skall bjuda på middag...ehm....kommer att svida att sitta med en bar då. Vi skall cykla dit, drygt 6 km beroende på om jag hittar rätt med en gång eller inte, knodden skall med. Vädret ser ok ut. Lite mulet och 5 grader.


Provade mina jeans idag. De gick på men satt inte helt ok. Får vänta lite till. Men jag har märkt att mina cargobyxor börjar bli stora. De hänger över baken. Magen är ju svullen och gasig så där sitter de "bättre". Sweet halleluja, hur mycket gas kan en liten mage lagra egentligen?   


Stegen bar mig inte över 20000 idag, bara nästan. Är sugen på att åka och hälsa på min väninna snart. Saknar våra mysstunder med film prat gos och långa hundpromenader. Hon skall flytta snart då hon och mannen i hennes liv köpt radhus. Önskar jag kunde få ett riktigt jobb snart så att även jag kan börja kika lite på sånt.


Min kära mamma har även besökt mig idag med saxen. Hon har klippt mitt hår. Jag gillar ju inte att klippa mig, men ibland måste det ju tas av en bit. Så nu är det gjort. Har även fått en massa beröm för hur smal jag blivit. Jag suger åt mig som en svamp.


Natti natti, dags  att nana.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards