Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Vecka 7 Dag 2

Av Louise - 25 mars 2010 08:05


Idag är det grupp och vägning. Och det är så skönt att vågen hemma idag av alla bra dagar på morgonen gjorde ett rejält kliv i rätt riktning. 92.3 kg i morse vilket borde innebära att vågen på itrim borde stannar på 91+/- nånting. Det är nu -14,6 kg på 44 dagar, genomsnitt 0,33 kg/dag.  Nästa grupp kommer jag att ha klättrat förbi ytterligare en markering på mitt eget Mount Everest.


 

Keep your eye on the price   


 


http://open.spotify.com/track/1EjwzxokjRsFcLOhIHH558



 Jag tror jag skall sätta ytterligare ett mål för mig själv.

  • När jag är nere på 85 så ska jag börja springa.

Det går jag och smålängtar lite efter.


Karaktären.

Jag har inga problem med karaktären i detta skede. Jag hade igår efter bråket med tonåringen en omedelbar impuls att tröstäta. Det blev en chocolate crisp mealbar vid 10.30 men då jag åt frukost vid 6 så tyckte jag att det inte egentligen var så mycket fusk i det. Det som gjorde att det kändes som lite farligt var att jag åt i direkt samband med en känsla av förlust av kontroll. Alltså mitt gamla beteendemönster med ett belöningssystem som kickar igång när jag inte har kontroll. Maten kan jag kontrollera, även då i en destruktiv konsumtionsform.


Motionen

Att promenera har blivit ett belöningssytem. Jag vet hur jag mår efter promenaden, men jag vågar fortfarande inte lita på mig själ i att jag skall hålla ut och är därav försiktig med att bjuda in andra till prommenad.


För jag har ett motstånd. Det är jobbigt att röra på sig.


Jag måste ignorera den första impulsen att avböja för att jag har en känsla av att det är jobbig. Jag vet att när jag kommit igång så är jag överlycklig, varje gång. Detta upprepas varje gång. Först jobbigt, sedan belöning. I med mp3 i öronen och bra fartig musik, sedan på med skorna, på med jacka och ut. Inte tänka utan på med autopiloten    och snart kommer det där fånleendet och lyckan krypande.    Jag gör det jag gör det jag gör det....jag går igen. Jag bränner, jag mår bra. Både primärt och sekundärt belönar promenaden mig. Om motståndet är ännu större så rekommenderar jag att dansa. Dansa hemma med dig själv i lägenheten. Jag gör det och det funkar. Jag dansar med kaffebryggaren, med min första bar, sittandes på stolen. Det ser säkert skitknäppt ut men det är en bra start.


Ha en underbart fin dag därute alla duktiga och kämpande människor..  



 
 
Sussie

Sussie

25 mars 2010 10:10

Lycka till på gruppträffen! Det kommer att gå finfint det där!
Jag är inställd på att gå hem efter träningen ikväll. Jag brukar redan på morgonen börja motivera mig själv, så brukar det kännas så bra när jag uppnår målet. Hoppas jag orkar...

http://itrimsussie.blogspot.com

 
Mumlan

Mumlan

25 mars 2010 11:43

Climb on girl! :-D

http://itrim.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards