Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Madelene Schultsberg itrim efter tio

Av Louise - 23 mars 2010 17:21


He he he...här har det hänt grejer. Jättekul att det går så bra och det är även kul att jämföra sig lite med Madelenes resultat. Madelene har gått ner nästan 15 kg (14,7) på 8 veckor och 6 dagar. Jag har gått ner nästan lika mycket 13.8 kg (hemvågen)vecka 6 dag 7.



Kan tycka att Malou är lite skeptisk mot metoden. Många ogrundade negativa påståenden utformade som frågor. Jag upplever, och nu kanske jag är väl partisk mot itrim men jag tycker mig höra påståenden från Malou som är grundade på ren okunskap och förutfattade meningar. Som detta påståendet om att det kostar 10000 kr som hon uttalar under programmet. Det som är dyrt är medlemsavgiften, men då ingår ju ett gymkort i priset. Maten, eller ersättningen, är ju bara under en relativt kort period.  


Och äta det måste jag ju, annars dör jag!


Kosten ligger runt 100 kr/dag  lite beroende på i vilken fas jag befinner mig.  Och det bästa enligt mig är att det är så lätt att följa rent praktiskt. En påse, en bar, en couscous innehåller precis det jag behöver i näringsvärde som vitaminer och mineraler för en måltid. Det är lätt att ta med och vissa av rätterna är riktigt goda. Jag upplever det väldigt skönt att slippa räkna kalorier och att hitta fantasin till nyskapande och kreativ mat som skall göra att det hela känns värt besväret. Och åter igen, jag mår ursäkta skitbra av den snabba viktminskningen. Den om något är motiverande.


Titta på dina kvitton eller internet banken och räkna ut vad maten kostar dig idag. Jag törs säga att jag äter för mindre pengar än tidigare. Allt det onödiga är borta. Hur många kronor la jag på snickers/månad innan? 


Hur stort är ditt matkonto idag (räkna med luncher ute och fikan på stan)?



 

 
 
Sussie

Sussie

23 mars 2010 21:40

Jag har insett att min hemmavåg visar lite mer också, så då kan man bli glatt överraskad på Itrim! :)

Jag har otroligt svårt för Malou, tycker att hon är väldigt osympatisk och undviker i den mån det går att titta på hennes program. Så det förvånar mig inte att hon är som hon är i fråga om Itrim (eftersom hon brukar vara så negativ om det mesta).
Jag håller med dig om att det inte kostar mer att vara itrimkund än vad det kostar att köpa "vanlig" mat. Jag har snarare bra mycket mer kvar på kontot nu än jag har andra månader. Man spar ju in en hel del på själva matköpen och sen har jag ju inte varit ute på krogen, köpt hem vin, köpt speciellt mycket kläder eftersom jag tycker att det är onödigt då de kommer att bli för stora inom kort osv.
Visst, det kostar en hel del att vara med, men hade det varit billigt kanske man inte hade prioriterat att gå dit eftersom det ändå inte kostar så mycket.

Jag mår också skitbra av den här metoden!
Heja oss!

http://itrimsussie.blogspot.com

 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

23 mars 2010 22:19

Jag håller med er. Det kostar en hel del att vara med men övrigt är det liksom ingen skillnad. Kostnaden tar jag gärna då det har gått bra för mig. Fast många har börjat på Itrim och blivit besvikna på resultatet då de inte har insett vilket arbet man måste lägga ner efter kuren.

Ni har gjort ett bra jobb.
Heja er.

http://nylopare.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards