Direktlänk till inlägg 19 mars 2010

Ugglan är vaken

Av Louise - 19 mars 2010 00:06


Fy skäms. Jag ska inte sitta uppe och uggla på nätterna. Dels är det ett av mina uppsatta mål, dels så kan de ringa från jobbet imorgonbitti och fråga om jag kan jobba, vilket jag vill. Men jag har jobbat kväll ikväll. Slutade 21 och kom hem pigg. Inte hungrig. Jag vet att jag skriver en del om att jag är hungrig, ofta, men det är ju inte lika aktuellt som ämne när man är mätt och belåten. Jag tänker inte lika mycket på om jag är mätt. Det kan ju avskräcka någon från att börja med itrim om de tror att man är hungrig för jämnan. Men jag kan bara försäkra er om att det är värt det. Jag mår så oförskämt bra, är pigg, är aktiv. Lite hunger kan man väl hantera när man uppnår en sådan vinst   


Imorgon måste jag ta mig ner till itrim, måste fylla på matförrådet och ska ta med träningskläder och försöka motivera mig till att träna samtidigt. Börjar överväga att teckna ett gymkort vid sidan av, vara otrogen. Men då blir det verkligen dyrt.


Problemet är, tror jag, för mig att jag har aldrig riktigt uppskattat step eller aerobics, heller inte maskinparken på gymmet. För att kunna variera cirkelträningen så är jag av uppfattningen att det är stegen på brädan som gör mest skillnad. Jag ser de andra tränarna som hoppar och skuttar med en imponerande iver på alternativa sätt, men det skulle aldrig falla mig in att ens prova. (pessimist och skittråkig) Jag gillar att spotta i näven, kasta av mig träskorna, trycka upp en snus och ta i för kung och fosterland på ett hardcoregym. Det är jag och min mp4.  


Jag hittade ju min stegräknare, och en av de jag köpt från tradera kom i brevlådan idag. Helt godkänd, enkel, smidig och tyst. Dubbelhölstrad numera.


Dagens mat till familjen

Fläskfilé i ugn med sås lagad på kantareller från i sommras, mjölk, maizena, körsbärstomater och lite ost på toppen. Kokt potatis till.

  Och eftersom jag jobbade kväll så blev det en färdig portion på tallrik i kylen att ta fram och värma. Men prins latmask har hellre käkat pizzamackor och njutit av ff.


 
 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

19 mars 2010 05:33

Att du fixar maten till familjen är starkt gjort. Det behövde inte jag. Men däremot gjorde jag chokladtryffel till en fest och bakade bröd. Jag bjöd på tårta i kören. Självplågare var jag nog då. Det var som om jag kan avstå nu så kan jag det senare. Trodde att alkoholen skulle vara svårast att avstå men det var det lättaste. Hungrig var jag bara första veckan och ja ibland innan det var dags att ta min shake så var jag rätt tom men drack en himla massa vatten som ju är bra.
Jag tröttnade på Itrims träning när jag kände att jag ville mer eller kroppen ville det. Jag hade börjat göra armhävningar och var nästan uppe i 1000 st en vecka. När sedan tornet öppnade hundra meter från min arbetsplats och hade halva priset som öppningserbjudande så var min lycka gjord. Jag älskar det stället. Trevlig personal och det är litet och familjärt.
Natuilusmetoden påminner om Itrimträningen. Det går fort men det finns massor av sätt att variera sig på.
Ha det gott :)

http://nylopare.blogspot.com

 
Mumlan

Mumlan

19 mars 2010 09:32

Och jag som fullkomligt ääälskar step! För några år sedan hade mitt Friskis&Svettis ett step-styrka pass på 1 h 15 min där man använde lite vikter i några av övningarna. Bara sååå kul och med lite klurig koreografi utan att det blir för "dansigt".

Jag är för lat för att ta mig runt på ett gym alldeles själv. Jag behöver den där hoppetossan som står i mitten av ett pass och skriker på mig. ;-)

Det är väl därför jag gillar mina ridlektioner så mycket. En furir som står och skriker i mitten och att det är så mycket att tänka på att jag inte märker att jag blir svettig och andfådd också... plus att hästarna luktar så gott! *fniss*

http://itrim.bloggagratis.se

 
Louise

Louise

19 mars 2010 10:37

Nautilus har jag tränat med i två omgångar, har även kört feelgood, gillar båda. Jag har sneglat lite på citygymmet. Men när jag kikar in på nautilus och tittar på passen så ser jag en hel del annat jag skulle vilja återinföra i mitt liv. Yoga är något som jag faktiskt skulle kunna tänka mig i mitt liv igen, har haft en egen didi och ett eget mantra vid tidigare övning av yoga. Detta var dock inte fokuserat på träning utan mer som en kroppsfilosofi med matlagningskurser, meditation och lägervistelser. Det är ju inte samma som att köra yoga på nautilus.

Kan man motivera ekonomiskt att ha dubbla gymkort? Särskilt när man inte har ett fast jobb?

Hade jag haft turen att springa på ett halvapriset erbjudande som du gjorde Peter så hade jag nog slagit till.

Nautilus i city kostar 359 kr/månad
Citygymmet kostar 199 kr/mån (bara gym)
Medlley 350 kr/mån
Korpen 260 kr/mån
Gymbolaget 199/mån (dygnet runt) (bara gym)

Det lutar åt korpen, vill ta med mig familjen.

Korpen är något jag ev skulle kunna tänka mig. Det finns mycket jag skulle kunna locka med familjen på. Pingis, tennis...men det är dyrt att träna.

http://itrim69.bloggplatsen.se

 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

19 mars 2010 17:43

Ja billigt är det inte. Dock betalar jag på tornet bara 299 när jag går upp i fullt pris. Jag har även kort på friskis för gruppträning och spinning. Där betalar jag bara 30 % själv för resten står jobbet för :)
Powerwalks är underskattad form av motion. Jag körde hårt med dem i fyra månader innan jag började springa. Jag älskar att gå innan andra går upp. Jag kunde kliva upp kl 05 för att börja gå en stund senare och sedan gick jag i över en timme och gjorde frukost när jag kom tillbaka.
Vilka minnen o vilka soluppgångar jag fick se :)
Du verkar ha provat det mesta så du vet ju vad allt handlar om. Du kommer klara hela resan gallant.
Lycka till med alla träning :)
Trevlig helg

http://nylopare.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards