Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Och jag glömmer..

Av Louise - 2 april 2010 18:39

Jag har nu varit rökfri i närmare 3 månader, är inne på min fjärde. Ja ni ser hur närvarande det suget är.    Jag kommer inte ens ihåg att skriva om det. Det slår mig när jag är ute och ser fimpar på gatan, eller går förbi någon som röker. Men det är inte jobbigt. Inte alls.


 

 
 
Sussie

Sussie

2 april 2010 19:32

Jag rökte på heltid förr i tiden, var väl kanske fem-sex år sedan jag slutade. Men jag har fortsatt att feströka då och då. Jag blir bara röksugen när jag dricker alkohol och det har ju gjort att jag inte har varit sugen alls sedan jag började med Itrim eftersom jag inte har druckit. Nu hoppas jag att jag ska kunna stå emot om jag blir sugen nästa gång det blir dags för lite vin. Det vore ju ännu en seger! Snuset kommer jag nog inte att släppa just nu. En sak i taget...
Du är superduktig!

http://itrimsussie.blogspot.com

 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

3 april 2010 08:38

Jag slutade nyårsafton 94 det är en himla massa år sedan. Det var det bästa jag gjort. Starkt av dig att både sluta röka och gå ner i vikt. Fast det är kanske så att du är inne i en period av förändringa. Du vill heltt enkelt ta kontroll över ditt liv.

I alla fall ett stort Grattis och så passar jag på att önska en Glad Påsk

http://nylopare.blogspot.com

 
studentitrim

studentitrim

4 april 2010 13:07

Vad duktig du är som slutat röka OCH slutat äta onyttigt ungefär samtidigt! Jag är stolt över dig :) ska sluta med rökandet nån gång, men just nu e det det enda goda man har kvar... men jag har lovat killen som är rökfri att sluta om vi nån gång skaffar barn i framtiden. Starkt jobbat!

http://studentitrim.bloggplatsen.se

 
Louise

Louise

4 april 2010 15:08

Tack. :0) Vad glad jag bllir att jag kan göra någon stolt. SLuta röka, det går inte om man inte vill. Jag hade en del kolpatienter en sommar och började gå runt och försöka andas genom sugrör. Det gjorde en del skillnad för mig. Jag är så himla rädd att bli sjuk pga rökningen eller pga övervikten. Jag tror det är vad som ligger bakom denna drastiska ändringen av mitt liv. Jag vill inte ha diabetes, jag vill inte ha kol, cancer...osv. Och kan jag göra något för att försöka mota Olle i grinden så gör jag det nu. Snuset blir en senare fråga.

Kram på er alla underbara människor. :0)

http://itrim69.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards