Direktlänk till inlägg 17 april 2010

Vecka 10 Dag 4

Av Louise - 17 april 2010 12:33

Laddar för jobb. Kom idag i mina gamla svart reservjeans i storlek 46. Sitter som vanligt löst över lår och rumpa, det är midjemåttet som sabbar. Äppelkropp är skrutt. Men vi kommer ifatt.


Behöver dock lite pepp av er för jag känner att mina krafter är ganska ostabila. Vill äta och har verkligen svårt att inte gå loss på gott som finns hemma. Så peppa mig, tack. Hjälp mig att komma tillbaka i rätt tänk igen. Detta är en grop. Hitintills har allt gått enkelt, nu är det en grop mitt på vägen. Jag har fruktat detta en tid. Svackan. När viljan tryter.

 
 
Sussie

Sussie

17 april 2010 13:20

Man måste få ha svackor. Det viktigaste är att du inte låter svackan ta över och få dig att göra sådant som du inte borde.
Tänk så här - du har hållit på i nästan 11 veckor och gått ner nästan 20 kilo. Om en vecka får du börja äta mat igen. Försök att tänka framåt, planera vad du ska äta den första måltiden. Bli peppad av att det är så kort tag kvar och tänk på vilka fantastiska framsteg du har gjort. Planera hur ditt liv ska se ut efter de 12 veckorna.
Hitta på saker som gör att du inte tänker så mycket. Träffa kompisar, gå på bio, ta en promenad, träna eller något annat som får dig att må bra.
Prata med din coach på Itrim och få råd om hur du ska tänka för att inte "falla dit".

Jag tycker att du är hur duktig som helst och en inspiration för mig. Fortsätt kämpa!

Heja heja!

PS. Härligt att du kommer i byxorna! Grattis!

http://itrimsussie.blogspot.com

 
Nybörjarlöparen(Peter)

Nybörjarlöparen(Peter)

17 april 2010 16:19

Du kommer klara det här. För klarar du dig inte nu så klarar du dig inte sedan. Enkel vägledning. Jivetvis ska du unvika att äta. Det är bara att köra på. Barer och du är på rätt väg. Heja heja dig :)

http://nylopare.blogspot.com

 
studentitrim

studentitrim

17 april 2010 20:21

Grattis till byxorna! så skön känsla när man kommer i sånt man tidigare funderat på att slänga! Jag har samma problem Louise, det är tajt i midjan och slappt över lår och rumpa. Men snart är midjan plattare, du har redan kommit JÄTTELÅNGT!

svackor har vi alla, minst en gång i veckan för mig. Idag var doften av stekt korv tillräckligt för att fundera på att smaka en skiva, men lyckades låta bli till slut. Sockerfria halstabletter med fruksmak (Halls bla.a) får det värsta suget att försvinna, alternativt sockerfria karameller från viktväktarna i små doser så klart. Det gäller att hålla sig sysselsatt och förtränga suget, alternativt avreagera sig på bloggen ;) Ett annat knep är att titta på remsorna, se exakt hur mycket du har blivit av med och sedan fundera på om man verkligen vill ha tillbaka det så inser man att det inte är värt det oavsett hur gott nåt kan verka. Speciellt inte om man sedan kollar kalorier på allt man är sugen på och inser att det innehåller halva kaloriintaget för en dag. Dessutom e det bara 2 veckor kvar nu för dig, det är ju ingenting jämfört med vad du redan har klarat av! Precis som Sussie säger är du en inspiration för mig också, du måste vara en av de mer framgångsrika i programmet med alla kilon på så kort tid. Kämpa på och håll ut! Du vet att det är värt det

http://studentitrim.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Lena

17 april 2010 23:12

Hur ofta har man inte varit helt maniskt sugen på någonting - måste bara ha det! Och sedan - när man tuggat och svalt i sig det så kommer tanken - varför i hela friden var jag så sugen på det här!? Det var inte alls så gott som jag trodde - hade egentligen gott kunnat vara utan! Minns man den tanken och känslan så kan det stoppa upp vissa sug ....
Du har uppvisat - och uppvisar hela tiden - ett kanonmotiverat starkt agerande. Du tar dig igenom/över hinder efter hinder (frestelse efter frestelse)och går bara framåt! Jag är superimponerad av dig!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards