Direktlänk till inlägg 4 januari 2011

dag 2 v4 - rivstart omgång 2

Av Louise - 4 januari 2011 13:15


Nu har jag börjat med barer. Jag har inbte vägt mig på itrim denna vecka. Det har inte kännts så viktigt av någon anledning. Tror att det skulle ha varit bra att göra så för i mitt huvud har jag fått för mig att jag gått upp. Det vore en omöjlighet men...borde ha vägt mig, men tar det på måndag istället eller om jag väntar till 13e då jag har coach igen.


Jag har tappat det stora intresset för viktnedgången. Jag bara kör på. Och det är lite skönt faktiskt. Har satsat desto mer på träningen och tycker, trots lite för lätta vikter, att det känns bra. Och inte använder jag heller pedometern. Saken är den att dom här sista kilona känns inte så viktiga. Jag är bekväm med mig själv, givetvis har jag ett fokus på att ta mig i mål men det fokus har förflyttats från vikt till spegeln. Nu kan jag ha mina blåjeans igen, det var ett tag sedan.


 

Lite buk skall bort, 10 kg till...sedan är jag i mål.


Nu skall det bli oerhört roligt at coacha min mor. Jag vet att hon kan, och jag tror stenhårt på att hennes framgång kommer att vara lika god som min. Och hon kommer att få 10 år till, slippa en massa sjukdomar och piller och annat trams som hon egentligen inte behöver om hon bara tappar lite av den övervikt hon har. Jag hittade att itrim kört med lite nya smaker. Skall testa tomatsoppan och hoppas att den är lika god som jag hoppas att den skall vara. Annars finns ju alltid chili.   


Ha det gott där ute alla bantare och även alla andra.


Kärlek

Den här kilen som jag blivit ihoptussad med är ju så attans go. Jättefin och mysig. Verkligen en kille att satsa på...men.... jo...men....mm..jo.... fortsättning följer

 
 
Peter

Peter

4 januari 2011 17:28

Precis så kände jag också och då har man kommit en bit. Bara man hittar balansen så funkar det.

Lycka till med allt :)

http://nylopare.blogspot.com

 
Ingen bild

Mig

4 januari 2011 22:33

Det var dag 1 det...... inte lätt men får ta en dag i taget .....

 
Christer

Christer

6 januari 2011 21:18

Chili, vitlök och ingefära är ju universalkryddor som får det mesta att smaka bra :)

http://wellnessfight.wordpress.com

Louise

6 januari 2011 23:01

Jo men visst är det så. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards