Alla inlägg den 10 januari 2011

Av Louise - 10 januari 2011 11:06

Börjar jobba nytt ställe kl 14. Nu har jag 3 jobb.


Min plattång har kortslutit så nu är jag lockigt, det har jag inte varit sedan 80-talet. För när det inte fanns plattång så fanns det krustång, och om man lät den ligga på en halvdag så var den tillräckligt varm för att dra ut lockarna. Nu ser jag ut som magnus uggla...har aldrig gillat självlockarna mina. Alla andra har alltid varit avundsjuka men jag lider...   



Sitter och väntar på att min duktiga mamma skall hämta sin veckoranson av svält   


Är det någon som är lite känslig för laktos som reagerar på mjölkpulvret? Hon har lite problem med det och även svårt att få i sig alla fyra, just för hur det ställer till det för magen. Men hon har inte fuskat något, hon är så duktig. Jag är så tolt. Skulle jag kunna rekomendera henne att istället kanske äta couscousen eller chilin 3 ggr/dag om det helt enkelt inte funkar med mjölkpulvret. Har ni några bra svar?


Det är ju naturligt att magen reagerar på dieten så det är inget knepigt egentligen kanske men just med tanke på känsligheten.


Jag myser till Fleetwood. Denna platta från 1975 är så skön. Jag varvar mycket nu vad gäller musikstilar med tanke på att jag även lyssnar in mig på srf utbudet.


Jag rensade garderoben igår. Det var riktigt kul. Har provat en massa kläder och även rensat ur 2 stora sopsäckar med kläder.   YEAH!! Hade skoprovarkväll. Hittade massa gamla favoriter. Men har även rensat där. Har städat och dansat sedan igår. Och lyssnat på mycket gamal blues.


Detta är en annan nyfunnen favorit



Killar. Ja ni. Härligt härligt, men farligt farligt.

Av Louise - 10 januari 2011 07:36

 

KUL kul kul   


Till awarden följer det lite frågor.

Ta upp närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står där?
"...EN VÄRLD UTAN SLUT, AMEN 437"
Vad var det senaste du såg på tv?
DVD Hellboy II
Borsett från datorn, vad hör du just nu?
Tv:n och sonen som tittar på nåt på tv och käkar frukost.
När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Igår när jag promenad till itrim och handlade shaker åt in mor.
Vad har du på dig?
Knoddens urvuxna grå med vita revärer pyjamasbyxor, trosor och sönderklippt sweden rock t-shirt från 2005.
Vilken var den senaste filmen du såg?
Hellboy II
Skulle du överväga att flytta utomlands?
Ja, absolut skulle jag kunna tänka mig det.


jag passar detta award med frågor vidare till


Anna

Peter

Mumlan

PhD

Sandra

Lisa-Marie


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards