Direktlänk till inlägg 25 augusti 2010

Vågen går snabbt ner nu...

Av Louise - 25 augusti 2010 11:38

Det är inte så dumt att ha en paus ibland. Resultatet blir så omedelbart igen och det är motiverande som tusan.


Det jag har mest besvär med just nu är pussbehovet, shit. Det är värre än mat. Vad fort man vänjer sig vid att ha det tillgängligt, en annan kropp att mysa med. Ja ja. Det är bara att gå påt igen. Nu börjar jag känna mig snygg igen. Närmar mig en ny gräns, att komma under 80. Några kilo till så är vi där.   Jag flirtar på men är jäkligt kräsen ska ni veta. Har pratat med många lovande pojkar i olika åldrar. Jag vill hitta någon som är i min ålder, som vill göra saker, som har barn, som är klar med tidigare relationer. Och jag är övertygad om att därute finns säkerligen flera som passar in på de kriterierna. Dessvärre när man söker på nätet så är oftast avstånden något som ställer till problem.

Har precis träffat en kille som är 2 år äldre än mig men som bor i Karlstad.    Inte så att man direkt kan gå och ses på stan och ta en fika. Men vi chattar mycket, han är jättetrevlig och just nu gör han mig glad, även om det är virtuellt. Måste räknas för något.   


jag rör på mig enormt mycket. Har tappat pedometern, inte fysiskt utan mer lagt den åt sidan. vet att jag rör mig mycket mycket mer än vad jag satt som mål. behöver inte se. Jag jobbar tokmycket och det är trappor, och cyklar och jag motionerar från morgon till kväll. Springa, har inte blivit av ännu. Förlåt Peter. Men sen...


Nåja. livet leker och de hoppas jag att  det gör även för er. Har faktiskt saknat er....ingen nämnd ingen glömd.   

 
 
Peter

Peter

25 augusti 2010 11:57

Ha ha be inte om ursäkt. Du rör på dig det är ju huvudsaken.
Tror att nätdate är bra för man lär känna en person från insidan då först. Sedan är ju avstånd ett litet hinder men man gör ju det till vad man vill. Dvs stort eller smått.
Lycka till med allt

http://nylopare.blogspot.com

Louise

25 augusti 2010 12:07

Jo det är sant. Lycka till du med Peter. Känns tryggt att du ändå finns där lite i kulissen. :0)

 
Sussie

Sussie

25 augusti 2010 22:39

Härligt att det rullar på för dig! Och vad modig du är som vågar dig ut i dejt-cyberrymden!

Den där stegräknaren önskar jag att jag kunde lämna hemma ibland. Men då får jag lite ångest. När jag var på bröllop för några veckor sedan kunde jag helt enkelt inte hitta någonstans att ha den eftersom jag hade klänning, så då fick den stanna hemma. Men jag hade gärna sett hur många steg det blev den dagen.
En dag kommer jag kunna lämna den hemma med gott samvete.
Sov gott!

http://itrimsussie.blogspot.com

 
itrimsandra

itrimsandra

26 augusti 2010 11:22

Louise, du är tillbaka! Jag har saknat dig!
Och vad tråkigt att höra med killen, men jag tror att du inte ska lägga all skuld på dig. Han var dum som inte kunde se vilken underbar människa du är.

Och grattis till vikten, det verkar väldigt positivt!

http://itrimsandra.bloggplatsen.se

 
Louise

Louise

29 augusti 2010 09:57

Sussie....trosorna. Den går att fästa i troslinningen. Pedometern. Det har jag gjort när jag haft klänning. ;-)

Sandra. Tack, det är härligt att vara saknad. Killen är jag över. Problemet satt nog mest i att självkänslan fick sig en törn. Jag blev helt enkelt ett emotionellt fladder kring denna relation. Tror att kanske han blev min språngbräda och inte vice versa? Jag förnekar inte att där inledningsvis var mycket känsla, jag minns hettan i öronen. ;-) men jag har haft en relation med mig själv ganska länge, det var nog skönt att dela mig med någon ett tag.

http://itrim69.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards