Alla inlägg den 10 februari 2010

Av Louise - 10 februari 2010 21:33


Första träningspasset avklarat.. Gått 9403 steg so far..Går till och från lokalen och det genererar i 7000 steg bara det. Jag skall försöka öka på promenaderna, men vill inte ta ut mig heller. men 7000 steg är det lägsta, och jag skall ha tappat 10 kg till den 16 mars. Helst vill jag komma upp i >12500 steg eller mer. Kom gärna med tips ni andra itrimare eller andra med idéer.


Magen knorrar lite. Sugen på blodig biff och kokt potatis...inte så sugen på sött.


Har helt hoppat kaffe idag. Kanske skall göra mig en kopp nu...men nej, just det jag har lägga mig tidigt som en punkt att följa. Sedan är det ju inte samma sak utan mjölk. Kanske skulle börja med the. Jag är dock ingen fantast.


God natt då// jag går och knoppar nu




Av Louise - 10 februari 2010 10:20



 


...med ett hallon på toppen.


Men, numera får det bli...eller om ett tag...


 


Av Louise - 10 februari 2010 09:15

Tittade på Malous program där olika viktprogram testas. Alltid intressant att höra olika experter trasha varandras metoder. Fast det gör dom kanske inte riktigt heller...



Jag märker tydligt av att denna diet driver ut vätskan ur kroppen. Det går inte att ta miste på. Springer och kissar hela tiden. Men jag väljer att se detta som avgiftning. Jag skall ge upp socker främst, det har varit ett problem allt för länge. Och barerna som itrim säljer är supergoda, åtminstone hallonsmak, den andra har jag inte testat och den ingår inte i rivstartsprogrammet. Idag har jag testat gröten, äpple kanel. Jag försöker verkligen tänka bläng och svälj för det var nog den vidrigaste so far. Funkar lite bättre om man tar små tuggor och tuggar och sväljer ned med vatten. Inte så långt från smulpaj i smaken, exklusive smaken av smör. Och det har en bismak som är svår att beskriva. Detta blir riktigt tufft. Men jag är inte hungrig idag, just nu. Ingen fara på den fronten. Och det är inte svårt att gå de steg som beräknats. Ska försöka ta mig ner och träna sedan ssamt inhandla shaken med skogsbär, för den är nog den enda som jag tyckt varit ganska ok. Soppan purjo/pot har jag redan köpt, så den är bara att stå ut med.


Jag skall inte använda mig av min egen våg hemma den stressen skall helt bort. Bara väga mig vid gruppträffarna var fjortonde dag. Har min första träff imorgon. Ska bli intressant att möta de andra, och jag hoppas hitta lite promenadkompisar. Det kan ju bli så att den gruppen kommer jag att ha kontakt med under två långa år. Vi ska arbeta mot ett gemensamt mål. Att må bra, att hitta den vi vill vara, att känna att jag kan gå in i en affär igen och titta bland vanliga storlekar.




Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<<
Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards