Direktlänk till inlägg 30 augusti 2010

You lose one you win another

Av Louise - 30 augusti 2010 14:39

Det blir en festival innan sommaren är slut. YeeHaa!!!!


Hur fint som helst, jag och "Sid Vicious/Till Lindemann" som jag numera kallar honom skämtsamt pga likheten, ska jobba som funkisar på en punk/hårdrocksfestival i närheten inom kort.


 


Han planerar, jag är så nöjd. Igår natt satt vi och gick igenom bandlistan, lyssnade och bedömde vad vi ville se, vad som lockade mest. Det finns en tanke bakom livet, han är djup och han är som jag, agnostiker. Det finns en så skön känsla bakom hela hans väsen som jag uppskattar enormt mycket. Mycket själslig insikt, ödmjukhet, eftertänksamhet och han reflekterar. Sedan att han är så enormt stor gör att jag känner mig så barnsligt trygg på ett mycket angenämt sätt. Han har tränat fria vikter i större delen av sitt vuxna liv, något som även tilltalar mig. Åh vad detta känns kul. *hoppar runt av iver* Och som om det inte vore nog.... Han har läst på universitet, vi kommer från samma värld. Vi har samma grundvärdering och reflekterande sätt att tänka. Han känner sig avslappnad i mitt sällskap. Och jag kan bara instämma. Kan man få ett bättre omdöme? Han får mig att må bra!!



You lose one you win another


Livet är fullt av överraskningar.


Jag har gått ner 7 kg dessa två veckor. 7 kg. Fatta det!!Jag vet att det är lite mycket på en gång, men tappade aptiten.  Känner mig fin i kroppen igen. Back in the game.


Jag tror att om man söker kärleken, är öppen för den så finner man den. Det är så enkelt. Men det är viktigt att vara klar med sig själv. Att ha korten på bordet, att reflektera. Att bida tid. Och jag kände ju en morgon att nu är det dags. Och började söka efter min yang. Kanske denna, kanske inte. Den som lever får se. Jag lever.

 
 
PhD

PhD

31 augusti 2010 10:13

Håller tummarna för att allt blir rätt denna gång. Låter som en riktig hunk! :-P Ha så roligt och lev livet. Det är det vi är här för. Kram

http://komitrim.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards