Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Andra dagen har gått fint

Av Louise - 14 december 2010 01:33

Shakerna är ju goda...eller åtminstone forrest fruit. Kanske lite söt. Men inte alls samma upplevelse som sist.


Jag har nu varit hos min coach igen. Det var roligt. Jag har gått upp 0,4 kg sedan jag vägde in mig senast så det kändes som ett bra resultat. (Nu vet ju jag att vågen gått upp och ner sedan jag var där sist, men det var inte ett stort plus)


Hon var inte riktigt med mig gällande att dra igång rivstart igen. Det är ju 2 månader kvar innan det gått ett år. Men hon köpte min iver i att få en kickstart. Jag bestämmer själv. Hon bara log åt mig.


Jag mår riktigt bra så här dag 1 åter igen på 600 kcal/dag. Känner mig riktigt motiverad och idag har jag fått mycket motion. Testade på ett nytt jobb, och det var lite andra sträckor, andra delar av stan. Det gör en viss skillnad. Och tidspress, även om det egentligen inte var någon. Jag ökade på stegen, dels för att hålla värmen och dels för att hinna med. Tror det kommer att kännas i kroppen imorgon. I like a lot.


Ikväll har jag gått tillbaka till memory lane vad gäller musiken, har gått på min gamla gata. Alltså i jobbet. Första flytten hemifrån och detta var vad jag lyssnade på vid den tiden.



Kärlek....det finns så många män, det finns så enormt många män. Nu har jag sprungit på en man i min ålder (tom yngre) jättefin, intressant jobb, kul att snacka med.. vi talar givetvis om nätdejt (eller denna gång är det faktiskt lite skillnad). Jag tror stenhårt på detta forum. Mycket knepigt folk, men man lär sig att sålla. Jag söker vissa kriterier och jag fann dem här.... och där.   Mina kriterier är nog enkla. Jobb, musik (hårdare sådan, dit räknas ej linkin park), festival, psykologi, sociologi, film. Har hittat flera killar som ser bra ut, äldre yngre tjocka smala. Nu dök det upp en 10 poängare men har badboystämpel över sig rakt igenom, men oj vad det kittlar gott i kistan ...   


Tycker det är roligt att gå på dejt, sitta och snacka bort en hel kväll. Inget mer. Kanske en kärlek, kanske en vän. Jag har blivit modig. Och kanske ärlig mot mig själv. Jag vill hitta någon, och inte vem som helst. Jag har varit singel i större delen av mitt liv, vantrivs inte, skulle kunna bara dejta i 10 år till, men jag hoppas springa på han, den, det stora.   


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 16 februari 2011 08:30

Jag är här. Har bara blivit uppäten av livet, som det kan bli ibland, för mycket jobb träning barn kärlek....för lite tid..   Ska bättra mig. SNart. ...

Av Louise - 2 februari 2011 09:55

Vikten fortsätter sakta neråt, tror jag går och väntar på efterskalv efter helgen, men de kommer visst inget. Och det är bra. Jag väger mindre nu än vad jag gjort på många många år..det är bra. Mindre bra är att stockholm inte verkar fullt så...

Av Louise - 31 januari 2011 01:19

....och druckit alkohol      Det var fantastiskt gott. Så nu är det 2+2 som gäller samt hård träning.   Dejten har gått bra. Inget är solklart, inget är 100 % men det kittlar...     Har känt mig fin och uppskattad och nervositeten lade si...

Av Louise - 28 januari 2011 00:56

Jag är så nervös...får inget gjort. Eller jo, jag tränar, jag jobbar häcken av mig..men så fort jag kommer hem så går jag mest runt och vankar. Dejt imorgon och jag är så nervös så nervös så nervös...vill så gärna men har en obehaglig känsla i magen ...

Av Louise - 24 januari 2011 15:36

på gym. YEAH!!! Det fick bli så. Kompis som tjatat lite (behövdes ej så mycket tjat) och det blev gymbolaget.   Men oj vad liten jag kände mig där, alla är så vältränade och alla vikter så stora och tunga jämfört med det lilla rehabgym jag kört p...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards