Alla inlägg den 24 december 2010

Av Louise - 24 december 2010 21:26


Idag kom jag ihåg att sätta på mig pedometern. Jag har gått över 14000 steg bara under arbetspasset mellan 16 och 21. Så jag rör på mig ordentligt under dessa arbetspass. Jag har en massa god julmat med mig hem, det var jultallrik till oss som jobbade, och jag lämnar ju inte min. Så där står den i kylskåpet, ägghalvor, sill, köttbullar, prinskorv, skinka, rödbetssallad, jansons och allt det där frosserigottiset som är tradition på det svenska julbordet. Och inte vet jag vem som skall äta upp den, men det löser sig. Jag gör det inte. Jag kan lukta på den. Ibland kan det räcka. Knodden gillar ju i princip inget från julbordet.


Nu ska jag slöa i soffan med tända ljus hela resten av kvällen. Imorgon är en ny arbetsdag 12-21.30 så det blir bra steg att redovisa. Skall försöka väga mig på måndag igen på itrim.


Life is very good...

Av Louise - 24 december 2010 03:10


God Jul


 


Så här såg det ut i fikarummet på jobbet, och överallt små skålar med godis. Som gjort för frestande stunder. Klarade det utan att blinka.  


Tog med en liten påse hem till knodd, som sover hos morfar inatt, jag är helt alena över jul. Imorgon åker han till mormor, vad skall jag hitta på ensam efter jobbet? nåväl, det är ju bara jul. Men nästa år, då skall jag inte jobba och jag ska fira jul som sig bör.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Nätverket

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Artiklar om fetma och motion

Kaloriräknare

Inspiration

Event


Ovido - Quiz & Flashcards